josefina Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Har startet med Folat, og har blitt så kvalm i det siste (er nok dessverre ikke gravid...). Er det flere som reagerer med kvalme på disse tablettene?
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Jepp, jeg blir superkvalm av folat. Det var en her inne som sleit med det samme og som tipset om å ta de på kvelden når du skal legge deg. Kanskje du sover deg gjennom kvalmen før du merker den da?
josefina Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2009 OK, "godt" å høre at vi er flere da.. Kan ikke huske at det sto oppført som bivirkning i pakningsvedlegget. Tar det rett før jeg legger meg, men det hjelper ikke. Kvalmen er der hele dagen. Men pytt, hva er vel litt kvame når man tenker på eventuelle konsekvenser av å ikke ta det
RWM Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Hei, jeg tok opp dette tidlig i denne uka tror jeg. Begynte med dem forrige mandag på den første dagen i vår 1.pp. Men dette orker jeg virkelig ikke. Var kvalm døgnet rundt, måtte opp om natta og drikke for å døyve kvalmen. Og nå - ca 3 dager etter at jeg kuttet dem ut - er kvalmen heldigvis borte. Og jeg kommer IKKE til å starte på Folat før jeg vet jeg er gravid....
blåmeis:) Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Det går an å få i seg veldig mye folat bare ved å spise sunt! Så om man blir veldig kvalm av folattablettene ville jeg passa på å spise litt ekstra grønnsaker som inneholder folat, for eksempel blomkål og kål. Husker ikke helt hvilken annen mat som inneholder mye, men det går det sikkert an å finne ut ;-) Så går det an å prøve med en multivitamintablett i ny og ne, og håpe at man ikke blir så kvalm av de. De inneholder også litt folat, og litt er jo bedre enn ingenting. Nb, ikke ta høyere dose multivitaminer enn anbefalt, da kan man få for mye A og D vitamin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå