håper1981 Skrevet 2. desember 2009 #1 Del Skrevet 2. desember 2009 Vi er et par som nettopp har fått vite at vi skal gjennomgå prøverørsbehandling i midten av april måned. Skal tilbake til gynekologi midten av januar, men kjenner at spørsmålene svirrer allerede. Håper det er folk der ute som kan hjelpe å svare etter beste evne:) Vi bor på vestlandet, og skal behandles i Haugesund. Må man da være vekkreist over lengre tid? Hvor mange reiser blir det eventuelt? Får man dekket reiseutgifte, boutgifter osv? Hvor lenge må man gå på hormonbehandling før man setter inn det befruktede egget? Hvordan er fomen til dere som allerede er/har vært under hormonbehandling? Hvor mye får en dekket av hele behandlingen? (har hørt at det er dyre medisiner...) Og hvor mye må en betale selv? Håper på svar!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141077993-hvordan-skjer-alt-trenger-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. desember 2009 #2 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg bor i Oslo og tilhørte Rikshospitalet, så hvordan det er med reise osv vet jeg ikke. Man starter vanligvis på nesespray ca 3 uker etter første mensdag. Mener å huske at jeg brukte spray i ca 4 uker før oppstart med sprøyter. Jeg måtte gå en uke ekstra på spray fordi jeg fikk cyster på eggstokkene av den. Første gang forsvant de av seg selv etter dobbel dose spray i en uke ekstra, mens andre gang måtte de stikkes hull på før oppstart med sprøyter. Jeg brukte sprøyter i 9 og 11 dager. Dette er veldig individuelt alt ettersom hvordan kroppen din reagerer på medisinene. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av medisinene heldigvis. Man betaler medisiner opp til 15 000 kr selv. Alt som kommer over 15 000 kr får man dekket fra NAV. I tillegg kommer egenandel på behandlingen. Mener å huske vi betalte kr 1500 pr forsøk i egenandel. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141077993-hvordan-skjer-alt-trenger-svar/#findComment-141078145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caramello Skrevet 2. desember 2009 #3 Del Skrevet 2. desember 2009 Vi har akk hatt vårt første ivf forsøk i haugesund. Vi er også fra vestlandet. Dere reiser opp og ned på dagen. Uthentingen av egg tar ca 10-20 min,men du får noen tab som skal tas en god time før inngrepet så du må være der i god tid før,men alt dette får dere nermere beskjed om. På egguthentingsdagen må mannen din være med,han skal levere inn prøven sin og du kan ikke kjøre bil selv denne dagen pga tab du får. Innsettingen tar 5-10 min.Her får du ikke noen tab eller noe.(jeg kjente ingenting.) Jeg tok ut på man og satt inn igjen på ons samme uke. Du får en sykemeld den dagen du tar ut og de to kommende dagene hvis du ønsker dette. Det er veldig individuelt fra pers til pers ang hormonbehandlingen,jeg beg min behandling 12 okt og satte inn egg 11 nov..så ca 1 mnd fra jeg beg til jeg var ferdig..(så var det å vente 2 uker før jeg kunne sjekke om det ble en spire eller ei) Dere må ta vare på alle kvitteringer for båt,parkering og bom..dette skal sendes inn til nav etterhvert.Dere vil få en konsultasjon bekreftelse fra sykehuset som dere må ta godt vare på.Dere får denne når dere reiser opp for egguthenting. Jeg måtte reise opp til haugesund for å ta en ultralyd før egguthenting,har hørt at dette kan gjøres hos gynokolog her så slipper dere evt å reise opp bare pga det.. Alt i alt var jeg i haugesund 3 ganger..alle gangene opp og ned på dagen. Noen velger å overnatte på sykehus hotellet. Du får dekket behandling som går over 15000.- mener og at etter dette betaler du kun en egenandel på 1500.-pr forsøk Nav skal ha reiseutgiftene og medisin/behandlings utgifter skal sendes til HAFO.. Vi venter på å få starte med vårt 2 forsøk. Ønsker deg masse lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141077993-hvordan-skjer-alt-trenger-svar/#findComment-141078660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håper1981 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 3. desember 2009 Tusen takk for svarene. Blir spennende å endelig få sette i gang denne prosessen! Lykke til videre begge to Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141077993-hvordan-skjer-alt-trenger-svar/#findComment-141081774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå