Høst72 Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Etter en måneds behandlingstid har vi nå endelig fått svar på søknaden vår om søskenforsøk, jippi! Denne gangen må jeg gjennom en Clomifen-test for å finne ut hvordan kroppen min lar seg stimulere og hvilken kapasitet eggstokkene har, dette på grunn av alderen min (har nå blitt 37). Skal da ta Pergotime tabletter i 5 dager, og en blodprøve før og etter. Siden jeg venter mensen førstkommende lørdag, kommer jeg til å starte testen allerede neste uke! Veldig glad for at brevet kom nå før helgen ;-) Noen som har vært gjennom denne testen? Hva slags bivirkninger kan man få av Pergotime? Vi har prøvd litt på egenhånd i det siste, og jeg har jo et bittelite håp om at vi skal kunne klare det selv, diagnosen er endometriose (selv om jeg aldri har hatt mistanke om det selv...).
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Hei Høst72;) Godt å endelig komme i gang;) Jeg gikk på 3 Pergotimekurer.(uten hell)..men hadde bivirkninger i form av humørsvigninger,-ganske voldsomme. men det er jo ikke på langt nær alle som reagerer på Pergotime, får håpe du er en av de:) Lykke til;)
skautrollet m/surprise Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Hei! 72-modell jeg også:-) Vi hadde første konsultasjon på Riksen i oktober og har fått Pergotime akkurat som du for å finen ut hvordan jeg reagerer på clomifen. Er på 3. dagen nå jeg da. Var og tok blodprøve på mandag, egentlig noen dager for sent men rakk ikke å få tatt den på fredagen... Skal inn på UL og ny blodprøve dag 13. egentlig litt seint det også men har fullt opp med eksamener for tiden. Har PCOS og har mista 4 ganger vi da. Foreløpig har jeg merket litt kvalme bare. Har tatt Pergotime to ganger tidligere og fikk ikke store reaksjonen da heller. Hadde ganske bra EL-smerter i første periode etterpå bare. Går nok fint skal du se! Håper av hele mitt hjerte at jeg skal slippe å starte opp med spray på nyåret jeg nå da ...;-) Men veldig godt å vite at om jeg ikke blir gravid på egenhånd før jul så får vi hjelp på nyåret:-) Regner med uttak/innsett uke 8-9. Har dere fått time til infomøte?
skautrollet m/surprise Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Sorry, trenger vel ikke infomøte dere når det er søskenforsøk!!! :-))) Lykke til!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Ååååååååå så bra! Jeg har 5 Pergo-kurer bak meg, og den eneste bivirkningen jeg hadde var superømme pupper fra EL til IKM. Lykke til :-) Klem
Søskenhåp adopterer Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Så rart, jeg starta søskenforsøk på riksen da jeg var 36 og måtte ikke ta noen nye prøver i det hele tatt, noe jeg synes var veldig merkelig i grunn, siden jeg ikke var så veldig ung akkurat lenger.... nå har jeg uansett respondert bra på medisinene da så det har jo ikke vært det som har vært problemet men gravid har jeg jo ikke blitt allikevel.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå