Gå til innhold

Flere her inne som har "menssmerter"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det hjelper å bruke ei varmeflaske med fleecetrekk utenpå. Den er myk, varm og god mot magen. Brukte den også da jeg hadde mensen for menssmerter.

Er det farlig å bruke varmeflaske nederst på magen når man er gravid? Blir det for varmt eller noe?

Håper ikke det, for det lindrer veldig masse!

Annonse

Hei,

mine kramper kom en natt de og holdt på i flere timer og var så intense at jeg ble litt redd. Men jeg hadde dette i mitt forrige svangerskap også (en intens krampenatt) og det gikk fint det... Jeg er 8+4 i dag.

Jeg fant dette på www.babyverden.no fra uke 8:

(....)..livmoren vokser.

Denne utvidelsen av muskelen kan du kanskje kjenne som enkelte "stikkende smerter" i magen. Dette bekymrer mange kvinner fordi de ofte tror det er noe galt. Trøst deg med at dette er en normal variant av alle forandringene.

Det er nok helt normalt, selv om det er utrolig ubehagelig innimellom ;-)

Vet ikke hvor farlig det er, men jeg hadde ikke turt å bruke varmeflaske på magen. Det som kan være mest farlig for fosteret i første trimester er jo overoppheting. Så om man får feber skal man ta febernedsettende, så ikke temperaturen i livmoren blir for høy.

Ikke for å skremme, men man kan jo tenke over det.

Jeg går med min andre, og menssmertene gir seg veldig snart. I stedet begynner ofte litt strekk-smerter i lysken.

Lykke til!

åh jeg er så glad jeg fant dette innlegget, er nå 8 år siden jeg gikk med første og fikk lettere panikk når jeg begynte å kjenne disse "krampene", Fordi jeg ikke husker det fra første svangerskapet. Har prøvd å slappe helt av og tenker at det er normalt og hvis det er noe som er uvanlig så merker kroppen det?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...