Romeren Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Hei! Vår 11 dager gamle gutt har til tider hatt ganske stort suttebehov om kveldene - så stort at det av og til ikke har vært mulig å få han til å sove i egen seng/bag. Og jeg har erfart at om han sovner her, våkner han ofte opp etter to timer for å spise, eller sutte... (Det har skjedd kun en gang at han har sovet 5 timer i strekk i baggen.) MEN: Vi har erfart at om han sover imellom oss, sover han gjerne nesten natta til ende! Synes nesten det er litt skummelt, men de siste nettene har han sovet som en stein fra 12-halv 1 til 6 om morgenen i mellom oss. Da lager han noen smålyder og jeg/vi våkner og tenker at han kanskje vil spise litt, selv om han ikke er desperat etter pupp da heller og sikkert kunne ha sovet enda et par timer. Noen andre som har lignende erfaringer? Og når det gjelder sannsynligheten for krybbedød: Har jo hørt at barn som sutter om natta har mindre sjanse for krybbedød. Gjelder dette også om han sover så godt og trygt mellom oss at det ikke virker som han har behov for pupp for å roe seg??
MammanTilEmma❤ Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 det er helt greit at spedbarn sover med foreldrene sine bare ikke foreldrene røyker åsånt:-) de er jo vant med å ligge varmt.. så derfor sover de bedre når de ligger inntil mor. jenta mi har jort det siden hun var nyfødt,da sov hun fra 11-12 til 8-9 på morningen uten å spise.. hadde problemer med å legge henne i sin egen seng for hun ville ikke sove mer en 1 t i gangen. men nå er hun 3 mnd å ved legge tid tar jeg henne i senga mi å gir henne pupp, å deretter putter henne i egen seng å der sover hun 5-7 timer alene... putter en flaske me varmtvann i senga hennes først så den er varm når hun legger seg da:p lurer henne litt.. hehe men på morningen når hun våkner tar jeg henne i min egen seng ijenn:-) Årker ikke å sti opp 6-7:))
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Det er nok trygghet som gjør søvnen bedre tenker jeg. Å samsove trygt er bra, også med tanke på krybbedød. Det er ikke bare suging som virker forebyggende, men også lyden av foreldrenes pust og bevegelse i senga når dere snur dere. Det stimulerer pusten til babyen!
las chicas Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 har hatt mi jente sammen med meg i sengen om nettern. etter jeg våknet ei natt at hun lå under min dyne har hun hatt egen dyne i sengen, men samtidig ligget helt inntil meg. er vel anbefalt at de små har egen dyne..??
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Her er litt info om trygg samsoving: http://tilknytningsomsorg.no/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Smokk reduserer også risikoen for krybbedød, kanskje du kan prøve det så sliter du ikke ut puppen:) Lillegull her sover bedre i sin egen seng etter at vi begynte med smokk.. Syns det var slitsomt med samsoving jeg da.. Anspent i kroppen og dårlig søvn.
Romeren Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2009 Ja, smokk skal brukes mer. Han er bare to og en halv uke, men jeg fikk klarsignal fra helsesøster om bruk av smokk siden han har lagt på seg så mye. (Tror jeg har overmamma han en del for å få han til å sove :/ )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå