MOsl Skrevet 2. desember 2009 #1 Del Skrevet 2. desember 2009 Var hos jordmor i går (10+3) og jeg syntes det var så skuffende. Det eneste vi gjorde var å fylle ut helsekortet og ta blodtrykk. Det var ingen sjekk eller lytting til hjerte som jeg hadde håpet. Hun sa også at hun ikke hadde noe spesielt greie på tvillinger for det hadde hun ikke hatt så mye av. Og sist gang var så lenge siden, så fikk egentlig ikke noe særlig relevant informasjon ut av henne. Hun sa også at det ikke var sikkert jeg skulle til jordmor mer, men det fikk jeg se på hvordan jeg følte etter jeg hadde hatt min ordinære ultralyd i uke 18. Syntes det var veldig rart for har hørt at man skal ha veldig tett oppfølging med tvillinger hvor man bytter på å være hos jordmor og gynekolog. Jeg sa også at vi kom til å ta med oss barna til Nederland så fort det var aktuelt og lurte derfor på hvor store de måtte være for å kunne kjøre bil til nederland. Hun mente at det kunne de gjøre fra de var nyfødte så det var ikke noe problem. Det hele kom an på hvilken form jeg var i. Syntes også det var et rart svar med tanke på at alle steder jeg leser så sies det at nyfødte IKKE må sitte lenge i bil av gangen da det går utover oksygentilførselen dems. Tror nok ikke jeg skal dra dit noe mer. Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141075677-deres-erfaringer-med-jordmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfemor ツ Skrevet 2. desember 2009 #2 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei! Det med at du ikke fikk høre på hjertelyden skyldes nok at det ikke blir gjort før du er i uke 14...det kan være vanskelig å høre noe før det. Det er vel sånn at man kan velge selv om man ønsker å gå til jordmor eller lege...elller en kombinasjon av begge deler. Min lege anbefaler en kombinasjon av begge deler. Jeg har ennå ikke vært hos jordmor. Prøvde å bestille time i dag, men ingen svarte...de var visst opptatt med vaksinering fikk jeg høre på sentralbordet. :/ Det er jo ikke anbefalt at spebarn sitter lenge i bilsete...jeg har ikke hørt at det skal ha noe med oksygentilførselen å gjøre, men at ryggen ikke har godt av å sitte. Det blir for stor belastning på ryggen. Jeg syns det virket som om din jordmor var litt lite engasjert. Forrige gang jeg var gravid (5 år siden) valgte jeg å gå bare til jordmor. Jeg var kjempe fornøyd med henne!! Men det er forskjell på alle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141075677-deres-erfaringer-med-jordmor/#findComment-141075762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MOsl Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 2. desember 2009 Ja, du har nok rett i det at det var for tidlig enda til å høre hjertelyd. Veldig synd altså. Gledet meg sånn. Skulle egentlig dit i uke 14, men så ble det fremskyndet til i går da hun ikke kunne den aktuelle dagen allikevel, så derfor kom jeg så altfor tidlig. Har også fått beskjed av gynekologen min at jeg måtte velge om jeg ville gå til fastlegen eller jordmor og sa at jeg ville gå hos han og jordmor, så da ordnet han med at jeg skulle gå hos jordmor. Mulig hun ikke har fått beskjed med tanke på at hun sa det hun sa. Ellers leste jeg en undersøkelse der de hadde påvist at nyfødte som satt i bilsete etter 60 min hadde mindre oksygentilførsel, men aner jo ikke hvor mye mindre oksygentilførsel det var snakk om eller hvor mange barn de hadde testet osv. Har i hvertfall hørt det er skadelig for nyfødte og sitte for lenge i bilsete, så med tanke på at hun sier at nyfødte kan kjøre til nederland gjør meg litt skeptisk til hva hun kan, og rett og slett som du sier hvor engasjert hun er. Har nettopp fått navnet på en jordmor som selv har trillinger, så tenkte å etterhvert ta kontakt med henne. Høres litt mer betryggende ut. Tusen takk for svar forresten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141075677-deres-erfaringer-med-jordmor/#findComment-141075838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*månestråle* Skrevet 2. desember 2009 #4 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg var strålende fornøyd med jordmor i forrige svangerskap, og håper på å få gå hos henne denne gangen også. Følte meg tryggere der enn hos fastlegen. Men dette kommer nok helt an på hvilken jordmor man får. Høres lurt ut å kontakte en som har ekspertise på flerlinger da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141075677-deres-erfaringer-med-jordmor/#findComment-141076432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellio Skrevet 2. desember 2009 #5 Del Skrevet 2. desember 2009 Bra att få veta att jordmor ikke pleier å lyssna på hjertelyd forrens i uke 14...jeg var i forrgår (12 + 0)..å jordmoren fann ikke lyden..hon sa att jeg ikke skulle bli skuffad, det såg fint ut, och jeg er faktisk rolig. Men-skönt att veta att det ikke er ovanligt. Jordmoren var bra att prata med, fikk også mye informasjon;). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141075677-deres-erfaringer-med-jordmor/#findComment-141077815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 3. desember 2009 #6 Del Skrevet 3. desember 2009 Så synd at du ikke hadde en fin opplevelse hos jordmor. Jeg har mye å takke min jordmor for. Jeg hadde samme jordmor da jeg gikk gravid sist, og er sjeleglad for at jeg har henne denne gangen også. En mer fantastisk jordmor skal man lete lenge etter. Hun er så nøye og forståelsesfull. Hun støtter meg i alle mine følelser og liknende. (Jeg er veldig engstelig i svangerskapet for å miste da jeg har opplevd dette 3 ganger). Hun tar meg virkelig på alvor. På ingen måte later hun som om hun har den eneste sannheten. Hun poengterer at det er så viktig og riktig av meg å lytte til kroppen, og roser meg alltid. Var på første kontroll på tirsdag. Jeg var inne hos henne i halvannen time.. Hun ville gå gjennom hvordan jeg opplevde alt fra forrige svangerskap, fødsel og det første året med babyen. Vi pratet om angsten for å miste igjen, viktigheten av at jeg skal tørre å stole på kroppen min, og at det jeg gjør er det riktige for meg. Hun tilbød meg også å komme når som helst for å lytte etter hjertelyden dersom jeg skulle bli engstelig. Også kunne jeg få hyppigere oppfølging. Hun satt også svinevaksina på meg samme dagen, så jeg skulle være ferdig med det. Hun gir meg også stor tro på kroppen min på en måte.. litt vanskelig å forklare. Håper du får kontakt med ny jordmor, som du vil ha bedre kjemi meg. Jeg går til oppfølging både hos fastlege, jordmor, Ahus (ul) og privat gyn(ul). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141075677-deres-erfaringer-med-jordmor/#findComment-141080468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå