Uro4 Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 dette med at de ikke skal bruke sykkelhjelm på skøytebanen visste ikke jeg... vi skal kjøpe hjelm til skøytebruk i år til snuppa...men , kan jeg da kjøpe denne http://www.intersport.no/Product/527425(BC_5)/frost-kids-hjelm-/ det står at den er til alpint og lek??? Hva tenker du?
Mom2Two Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Ville tenkt at den var til alpin og aking, men jeg ville spurt i butikken. Som jeg skrev i den andre tråden, vi bruker hockeyhjelm med gitter til begge ungene, fordi man da beskytter tenner og hake ved fall også, i tillegg til at man beskytter ansiktet mot pucker på avveie. Det er hardere å falle mot skøyteis enn snø, men jeg vet ikke hvordan de hjelmene der er. Vi har egne alpinhjelmer i tillegg. Fordelen med hockeyhjelmer er at de varer veldig lenge, de er justerbare.
Uro4 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2009 får sjekke opp litt i butikken da.. Synes de var så fine skjønner du, men må nok tenke sikkerhet fremfor fin hjelm..:-) JEg har alltid tenkt at sykkelhjelm funker jeg...
Mom2Two Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Ja, vet mange tenker det, og det er alltid masse unger på isen med sykkehjelm. Men det gir visst ikke god nok beskyttelse. Dessuten er jo risikoen for å falle på isen ganske stor, så det er greit å være godt polstret:-)
winneboo Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Jeg kjøpte skøytehjelm på xxl. Den gir god beskyttelse rundt hele hodet. Hadde ikke brukt den alpint hjelmen, den som er beregnet for skøyter er mye bedre.
Uro4 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2009 oki..takker og bukker. Får ta meg en tur å titte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå