Gå til innhold

Hvor lav temperatur er feber? Altså, er det feber om det er under 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt dumt formulert, men det er vel et sykdomstegn om temperaturen er for lav også? Hvor lav temperatur skal man reagere på?

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke noen fasitsvar, men hadde tempen på unga vært under 36 hadde jeg reagert og ringt legevakta med en gang!

Skrevet

Feber er pr def temperatur over 38,5. Temperatur på 36-38 grader er helt normalt.

Hvis temperaturen blir veldig lav (målt i endetarmen) ville jeg lkanskje ringt legekontoret og forhørt meg.

Skrevet

Tror det er 32-35 grader som regnes som starten på nedkjøling.

Hvor lav den blir ved feber er jeg usikker på, men det har å gjøre med at når man svetter mye ved feber, kjøles huden ned og tepraturen synker igjen. Mål etter en halv time/ times tid så kan det nok hende at du er tilbake på feber igjen.

Skrevet

Et lite tips, mål tempen på barna når de er friske. Slik har du et "utgangstemp" å gå etter når de blir syke. Mange som har temp ned mot 36 (meg selv bl.a), mens andre har f.eks 37,5.

Feber er forresten pr definasjon over 38.

Annonse

Skrevet

Jeg har en normaltemperatur mellom 35 - 36.5 grader, så for meg er en temperatur på 37.5 feber:)

Det kommer jo helt an på hva som er normaltemperaturen på barnet i utgangspunktet. Har de en lav kroppstemperatur vil jo en forhøyning være feber for den ungen selv om feber per definisjon er temperaturer over 38.7.

Allmenntilstanden til barnet har nok mer å si enn temperaturen.

Skrevet

jeg ligger stort sett på 35 i tempratur.

feber er når temp er over 38.5.

allmentilstand er veldig viktig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...