PAVEEL Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har til dags dato aldri klart å la være å koke i stykker mandelpotet!!!!!!! Og jeg regner meg selv som en flink husmorkokk;) Gi meg tips kjære venner, skal ha ribbe i dag og har veldig lyst til å slippe å plukke opp biter av potet fra kasserollen!
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Det eneste tipset jeg kan komme på, er at mandelpoteter har mye kortere koketid enn andre poteter. Den eneste grunnen til at de koker i stykker, er at du lar dem koke for lenge.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Kok dem i 10 min, hell av vannet og la dem stå 10 min under lokk og dampe ferdig. Pleier å gå helt fint!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Her bruker jeg sånn rist nedi kjelen, da ligger de ikke nedi selv vannet.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Min søster fikk et tips fra en kokk: Kok potetene i 5min, så la de stå i dampen i 15min. Perfekte mandelpoteter:-)
PAVEEL Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2009 Takker for tips!!! Skal prøve å få det til i dag nå da. Koke på rist i 10 min og så trekke de i 5 min el noe. Spanande ja:D
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 ...koker du uten rist er det også fullt mulig å koke litt, og så la dem stå i vannet til de er ferdige Og skall på er et must! (og selvsagt - pass på at det er jevn størrelse på de du koker sammen, ellers blir jo de minste potetmos før de største er ferdige )
Mammaen til Isak Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Jepp lik str på potetene er et must, kokes med skallet på, kok i 10min, la trekk kjelen til sides og la de ligge i vannet med lokk i 15 min til.,, Dette gjelder mellomstore Er de veldig store må de kokes lenger..
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 har aldri kokt poteter....vi damper de.
Bettybu Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Dampkok!! Jeg har både en sånn rist til å ha i bunnen av kjeler, og en kasserolle med hull, til å sette opp på en vanlig kasserolle. De hører sammen da..... Blir alltid perfekt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå