Gå til innhold

Hvordan koke mandelpotet uten at de ramler fra hverandre...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til dags dato aldri klart å la være å koke i stykker mandelpotet!!!!!!! Og jeg regner meg selv som en flink husmorkokk;)

Gi meg tips kjære venner, skal ha ribbe i dag og har veldig lyst til å slippe å plukke opp biter av potet fra kasserollen!

Skrevet

Det eneste tipset jeg kan komme på, er at mandelpoteter har mye kortere koketid enn andre poteter. Den eneste grunnen til at de koker i stykker, er at du lar dem koke for lenge.

Skrevet

Kok dem i 10 min, hell av vannet og la dem stå 10 min under lokk og dampe ferdig. Pleier å gå helt fint!

Skrevet

Her bruker jeg sånn rist nedi kjelen, da ligger de ikke nedi selv vannet.

Skrevet

Min søster fikk et tips fra en kokk:

Kok potetene i 5min, så la de stå i dampen i 15min.

Perfekte mandelpoteter:-)

Skrevet

Takker for tips!!!

Skal prøve å få det til i dag nå da.

Koke på rist i 10 min og så trekke de i 5 min el noe.

Spanande ja:D

Skrevet

...koker du uten rist er det også fullt mulig å koke litt, og så la dem stå i vannet til de er ferdige ;) Og skall på er et must! (og selvsagt - pass på at det er jevn størrelse på de du koker sammen, ellers blir jo de minste potetmos før de største er ferdige :P)

Skrevet

Jepp lik str på potetene er et must, kokes med skallet på, kok i 10min, la trekk kjelen til sides og la de ligge i vannet med lokk i 15 min til.,,

Dette gjelder mellomstore

Er de veldig store må de kokes lenger..

Skrevet

har aldri kokt poteter....vi damper de.

Skrevet

Dampkok!! Jeg har både en sånn rist til å ha i bunnen av kjeler, og en kasserolle med hull, til å sette opp på en vanlig kasserolle. De hører sammen da.....

Blir alltid perfekt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...