maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 ja vurderer dette...men venter til jeg er ferdig med barn tenker jeg ..kan hende vi går for 5 men vet jo ikke før etter nr 4 er født.
Frøken B ღღ Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Sto på liste før jeg ble gravid. Skulle opereres omtrent samtidig som jeg nå har termin. Nå blir det utsatt til ca 1 år etter fødselen. Tror nok fortsatt jeg vil gjøre det da.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har gjort det, og er nå gravid. Tror nok det har sine fordeler både å gjøre det før man får barn, og etterpå. Selvfølgelig en fordel å være litt lettere når man går gravid, men samtidig sliter jeg litt med mage- og tarmsystemet (luft og avføring).
Neverstill Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 jeg står på venteliste:) fikk beskjed om at jeg måtte vente et par mnd etter fødsel.. etter mai neste år:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 jeg har hatt en gbp op i april i år å blei litt for fort gravid.. ikke helt planlagt selvfølgelig, men gjør det beste ut av det! får litt ekstra oppfølging. men ellers er alt bra! har vært en del kvalm , men op eller ikke, mange blir jo det. Har fått bekkenl nå da, men det hadde jeg med sønnen min å. Trodde jeg kanskje skulle slippe litt unna siden jeg er lettere men.. Men har i værtfall ikke angret på op!!!!!!!
(Muskat) Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Bekkenløsning har da ingenting med kroppstyngde å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 til du som har tatt operasjonen allerede, hvor lenge stod du på venteliste? Og så til et litt flaut spørsmål, hvor lenge måtte du være på sykehuset? Og fikk du ha md deg noen? Jeg har nemlig VELDIG sykehusskrekk. Og vurderer faktisk å IKKE ta operasjonen hvis jeg må være flere dager på sykehuset..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 jeg som har tatt op ! jeg sto vel en mnd på venteliste.. men tok det privat på aleris i oslo da... det koster jo litt men valgte å gjøre det sånn da.. Jeg hadde med meg samboern min, han fikk jo ikke være med inn på op eller når jeg skulle klargjøres da, men legene å sykepleierne var sååå hyggelig at jeg rakk ikke bli nervøs før jeg egentlig voknet igjen :-) det var litt vondt da jeg voknet men de var snar å fylle opp me smerteestillende så det gikk fort over å blei op på onsdag, og dro hjem fredag. men kjenner flere som har fått på offentlige sykehus å de er 2 dager å . Nå vet jeg jo ikke hvor tung å sånn du er,men jeg har gått ned fra 128 til 84 nå å kunne ikke vært mer fornøyd! Har heller ikke vært nå plaga me mat eller sånn i ettertid. Å vet som sakt flere som har tatt den å ingen angrer.
Neverstill Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 jeg har stått på venteliste i 1 1/2 år. og får mest sannsynlig operasjon neste høst. da blir det ca 2 1/2 år ventetid tilsammen. men er av den oppfattning av jeg tror hode (iallefall mitt) har trengt denne tiden, til å avgjøre om dette faktisk er riktig for meg, prøve ut de siste uprøvde tingene. ta masse tester og virkelig komme til bunns i mitt problem. jeg kunne ikke bare tatt operasjonen 6 uker etter at jeg begynte å tenke på det. jeg har trengt denne tiden til å avgjøre om dette er riktig for meg. det er en stor operasjon og som alle andre operasjoner har den risikoer, jeg er snart 2 barns mamma og vet at hvis noe skulle gå galt så har mine kjære engler ingen mamma. så denne avgjørelsen har ikke vært enkel for meg.
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Hva må til for å få slankeoperasjon??
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #13 Skrevet 12. desember 2009 miss:cc_er_lykkelig:) jeg skjønner deg på et vis men.. ( hehe har nok en del hormoner å .. eh meninge så diskuttere me di fleste for tiden ... :-) ) Jeg fikk op 4 uker etter jeg var på møte første gang.Men dette var jo noe jeg hadde tenkt på lenge, lest masse om å ikke minst snakka med legen om. Jeg hadde prøvd å gå ned i vekt , men jeg er vel en som ikke klarte det aleine. Hadde så løst så løst men , skal skulle ned over 40 kg for å komme nogenrunde i mål, men ikke helt enda med det.. Det er en stor op ja og det er en viss risiko, men det er nok større sjangs for å bli på kjørt, eller kanskje få hjertefeil ( noe det er myye av i min fam) diabetes , eller det som jeg hadde da.. rett å slett for stor til å orke så masse me min sønn. Det er jo heller ingen selvfølge at det er lett etterpå , noen blir jo desverre litt dårlig, eller får magesår, jeg har vært heldig å ikke vært plaget med noe, og kan så å si spise den maten jeg vil så lenge det er i små mengder... men det er jo ikke så vanskelig nå siden jeg ikke har så stor mage lengere. det er en stor op men nå for min del er det ikke det lengere, for spise normalt å alt er bra. Kjenner nå en del som har tatt denne op å ingen av de har angret. Men en vær må jo selvølgelig kjenne på korppen om en vil. Min mening er da at dette er en bra op å jeg angrer ikke en dag på at jeg tok den, selvfølgelig er det jo noen som ikke har samme erfaring som meg men sånn vil det jo alltid være i saker!
Neverstill Skrevet 12. desember 2009 #14 Skrevet 12. desember 2009 jeg kjenner heller ingen som har angret. og tror ikke jeg vil angre selv heller. men som du sier så forberedte du deg i lang tid før du meldte deg på, så hodet fikk god tid til å venne seg til tanken. jeg meldte meg på først og har nå hatt laaaang tid på å tenke og prøve og feile. så på en måte har vi litt vært i samme båt.?! vi har bare ventetiden på hver vår side av påmeldingen:) noen fler som skriver om dette tema på blogg e.l eller?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 har du lest på vektoperasjon.no? der er det masse både før å etter op
Spinella Skrevet 17. desember 2009 #16 Skrevet 17. desember 2009 Jeg har akkurat fått vite at jeg blir operert innen april. Har stått på venteliste i 3 år. Vi har prøvd å bli gravid i 2 år, og jeg har fått vite at jeg ikke har eggløsning, sannsynligvis pga overvekten. Jeg skal til gynekologen på lillejulaften for å få hormonkur. Så blir det spennende å se hva som skjer først, operasjon eller graviditet. Er litt trist at man må vente i minst et år etter operasjonen før man kan prøve å bli gravid. Det som skal til varierer veldig, men hos oss som ikke har noen tilleggssykdommer som diabetets, pustestopp under søvn etc., må man ha en BMI over 40. Og så ser de også på hver enkelt person, hvor mye har man prøvd å gå ned i vekt selv, om overvekten går i arv, etc etc. Slik er det ihvertfall i Bodø, men sykehusene varierer nok også på hvilke hensyn de tar.
sosol Skrevet 21. desember 2009 #17 Skrevet 21. desember 2009 Jeg var til legen april i 2005, og mai 2006 ble jeg operert, så jeg sto på lista i litt over 1 år. Tok bukplastikk på juni i år....3 mndr etter på ble jeg gravid. Planen var jo å ikke få flere, men men e hjertelig velkommen dette nurket og Gruer meg bare litt på kolles magen blir utover i svangerskapet og etter fødslen...
Hippomama Skrevet 2. januar 2010 #18 Skrevet 2. januar 2010 jeg står på venteliste, og har personlig frist 5.mai. så da begynner ballen å rulle med samtaler og sånn...men vet ikke når jeg blir operert da...men håper det ikke er lenge etter 5.mai. jeg er rettighets pasient da...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #19 Skrevet 2. januar 2010 På en måte føles det "lettvint" med operasjon, selv om jeg vet at det selvfølgelig ikke er det. Tar jeg operasjon så tror jeg at jeg kommer til å føle det som nederlag. At jeg ikke klarer å gå ned i vekt selv er vel et nederlag tenker jeg. Jeg har en bror som har tatt op. Han er ikke blitt syltynn, men mer normal stor og ikke enorm lenger. Så har jeg ei venninne som skal ta om 1 mnds tid. Det jeg mest er redd for er komplikasjonene. Nå er jeg gravid, så nå er det uaktuelt å tenke på det. Etter forrige svangerskap tok jeg raskt av 7 kg + de 14 jeg hadde lagt på meg. Dette var grunnet hard fødsel og ingen matlyst i ettertid. Og så gikk jeg mye turer. Men jeg beholdt vekten i 4-5 mndr før den sakte men sikkert begynte å stige igjen. Plutselig så var vekten nesten der den var ved slutten av graviditeten. Jeg begynte å trene og gikk ned 10 kg igjen, så ved begynnelsen av denne graviditeten var jeg det samme som i begynnelsen ved første graviditet. Jeg forsøker å holde meg litt i aktivitet, for jeg vet det er det som trengs for at jeg ikke skal legge mer på meg. Jeg er veldig glad i å lage mat, så da trener jeg heller litt mer enn å kutte ut de gode middagene. Selvfølgelig kommer jeg til å gå opp i vekt i svangerskapet, men det trenger jo ikke bli mer enn nødvendig, så lenge jeg slipper unna vann i kroppen. Etter svangerskapet håper jeg igjen på å få gå lange turer med den lille. Jeg har vel også tid til å gå til barnehagen og ikke kjøre og da, for å levere eldstemann. Som sagt så vurderer jeg ikke operasjon. Har lyst til å "klare meg selv". Men jeg forstår godt alle som tar operasjon og har ingen følelse over at de er mislykket. Det er bare om jeg selv skulle tatt operasjon at jeg føler jeg er "mislykket". Uansett. Lykke til alle som velger å ta operasjon. Jeg må uansett vente 1 år før jeg tenker på det. BH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå