Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Jeg fikk nylig vite etter etter keisersnitt at jeg hadde en svært tynn livmor som antakeligvis hadde revnet om jeg fikk rier. Synes det var ekkelt med tanke på å få flere barn. Legen sa at om jeg blir gravid igjen må keisersnittet tas tidlig nok til at jeg ikke har fått noen rier først. Og at det måtte bli utført hastesnitt snarest ved premature rier eller liknende. Noen som har fått samme beskjed? Hvordan oppfølging fikk dere i det neste svangerskapet? Jeg synes det høres kjempeskummelt ut jeg altså. En livmorruptur vil jo være livsfarlig for både babyen og meg.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 En venninne av meg fikk den beskjeden etter barn nr to. Hun bestemte seg egentlig for at det var nok med to barn men ble gravid likevel. Jeg tror hun fikk ks i uke 36 for at hun ikke skulle rekke rier. Men det er jo skummelt da.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Æsj, da blir det vel et slags risikosvangerskap da, at man må holde seg i nærheten av sykehuset etc.. Jeg fikk også beskjeden etter keisersnitt nr 2..Han sa jeg antakeligvis kunne få flere barn Flere?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Jeg ble satt i gang med 2. barn (KS ved første etter mislykket induksjon) Og det hele endte i hastesnitt pga livmorruptur. Kunne gått veldig galt med både meg og barnet. Heldigvis så hadde jeg en observang jordmor. Jeg fikk beskjed om at det ikke var aktuelt med vanlig fødsel ved en eventuell neste gang. Det blir KS antagelig i god tid før termin.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Min fødsel nr 2 endte i katastrofe snitt pga stor fare for uterus ruptur, hadde da gjennomført 90% av fødsel, før det bar full fart ned på operasjonsbordet. Har fått et barn etter dette, og haddde god oppfølging, ble sendt til et annet sykehus en det jeg sogner til, siden de hadde mer erfaringer der jeg ble sendt. Jeg hadde et stort ønske om å få føde selv, leger og jordmødre var skeptiske, men ville prøve å følge ønsket mitt. I uke 37 var vi til ul igjenn, først fikk jeg vite jeg skulle få føde selv, men etter ca 10 min så ville de ta en ny ul, da ble det bestemt at jeg skulle ha snitt, livmoveggen min var for tynn mente de, så det ble planlagt snitt ved nøyaktig uke 38. Da vi opplevde dette med mellomste barnet vårt, så ble vi fortalt at dette var ekstremt sjeldent, selv om en opplevde det en gang, så var det lite sannsynlig for at det skjedde igjenn. I mitt tilfelle så viste det seg jo tydligvis at det kunne skje igjenn, selv om vi ikke kan vite sikkert om det hadde skjedd siste gangen og. Vil bare råde deg til å ta kontakt med legen din tidligt i svangerskapet, krev oppfølging, jevnlige ul og målinger. Tror nok ikke de nekter deg noe av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå