Gå til innhold

jeg har fått verdens beste førjulsgave;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har jeg fått brystreduksjon.fikk nye struttepupper på mandag;)

gjett om jeg er stolt,litt ømt og sårt men ellers så er alt topp.noen flere her som har redusert puppene sine?

Fortsetter under...

Skrevet

REDUSERT dem? Skulle tatt seg ut.

Skrevet

Jeg fjernet over 1 kg så det var litt og ta av der da:)

Skrevet

Gratulerer! Er det ikke herlig?!

Jeg har selv gjort det for 2 år siden, og har ikke angret en eneste dag! Fikk ny selvtillit med de nye puppene - husket ikke sist jeg hadde fine struttende pupper som ikke var i veien. Tenk, nå er det din tur til å føle deg bra!

Jeg slet i årevis med altfor store pupper (har alltid hatt en slank figur)..mange som pekte og flirte på stranda f.eks, de trodde vel jeg hadde valgt det selv.

På toppen av det hele når de er i veien, fant ikke klær, og at de var store og tunge gjorde at de kommentarene såret bare enda mer.

Nå nærmer jeg meg 30 og har flotte pupper! Gikk fra str F/G til C.

Husker hvor ømt det var i starten, men det er jammen meg verdt det.

Du bør være veldig nøye med å tape arrene og ikke gå med spile-BH på lenge. Arrene vil alltid være der, men de blir blekere med tiden.

De jeg har under puppene blir aldri helt fine, men jeg vil heller ha de arrene enn de gigiantiske puppene.

Skrevet

Jo det er super herlig føler meg ti kg lettere.jeg hadde også g cup legen mente det var vanskelig og si hvilken cup jeg vil havne på nå men hun regnet med en c cup.

gleder meg til endelig kunne handle bh på vanlig butikk og til og handle topper;)

Skrevet

Kan jeg spørre om en del ting? Vurderer selv noe lignende, men er bare på tankestadiet enda.

Fikk du det dekket?

Hva måtte til i så fall?

Om ikke, hva betalte du?

Er det bare reduksjon, eller løft også?

Måtte du ha narkose?

Hvordan er det nå etterpå, når kan du løfte ting igjen, gå på jobb igjen osv?

Har F-cup selv og skulle gjerne hatt en mer normal C/D cup...

Annonse

Skrevet

Si fra neste gang noen skal inn å fjerne noe, så kan jeg bli med å få det direkte overført til meg :)

Skrevet

hei alva

jeg var på tankestadiet i 5 år jeg;)

Ja jeg fikk det dekket siden det er tungt for ryggen med store pupper g cup.det som måtte til var en time på colosseum og i løpet av 5 min var det i orden og time til operasjon fikk jeg med en gang. det er reduksjon og i det så er det også med løft så de både løftet og reduserte puppene.

Ja jeg måtte ha narkose,men bare en lett narkose,grudde meg masse for det siden jeg aldri har hatt det før,men alt gikk kjempefint.jeg ble operert mandag.og kom med toget hjem i går.rett etter operasjonen var jeg ute i oslo og shoppet.så formen var fin.kjennes ut som jeg har melkespreng og det er sårt men ikke så ille.kjørte bil idag,det gikk fint.man må være forsiktig med å løfte og strekke armene opp.så man blir sykemeldt i 4 uker.

jeg annbefaler deg det på det sterkeste viss du alleredet nå har plager med rygg

Skrevet

Ikke HI her, men jeg fikk det på en litt annen måte:

Fikk det dekket ja - opererte på offentlig sykehus. Dette pga jeg er slank og at puppene var så store i forhold at de ble en fysisk belastning for rygg og nakke.

Så skal du få dekket operasjon må du understreke de fysiske og event psykiske plagene, ikke de kosmetiske (ikke fint nok etc).

Hadde først konsultasjon hos fastlegen, deretter ble jeg henvist til samtale hos kirurg på sykehuset som vurderte om jeg var en god kandidat til operasjonen.

Deretter var jeg på venteliste, men veldig leeenge. Ringte å purret, og fikk fortgang i det mot slutten. Tror jeg ventet i 8-9 mnd'er.

Under brystreduksjon så løfter de også (hvis ikke hadde brystvortene dine havnet på undersiden?)

Jeg fikk full narkose.

Hadde noen komplikasjoner blandt annet blodansamling i det ene brystet, så måtte inn på operasjonsstua igjen dagen etterpå. Så fikk ikke komme hjem før etter ca 1 uke.

Men da var jeg i ganske god form, måtte bare ta det med ro i noen uker etterpå. (ikke løfte etc).

Hvis du vurderer operasjon, så anbefaler jeg deg virkelig å snakke med lege/kirurg- dette kan gjøre livet ditt noen kg lettere!

Skrevet

hei

hvilket sykehus opererte du på?

og anngående blødning hvordan kjennes det ut?

var ute og kjørte bil i går og fikk ganske vondt etterpå både da og nå kjennes det ut som om det renner inne i puppen,men det har ikke kommet mer blod i bandasjen.

Skrevet

Hei, jeg ønsker meg også brystreduksjon, men er bare 75DD / E, vet ikke om det er stort nok til å få det dekket, men er det ikke det skal jeg gladelig betale selv... Virker i hvert fall overdimensjonert nok på min kropp, og jeg har ofte stiv og vond nakke og verk i ryggen...

Jeg lurer på om det er anbefalt å vente til alle barna er født og ferdig ammet, eller om det går greit å få flere barn og amme igjen etter operasjonen? (Hadde melk i overflod med førstemann, så hadde fint klart å amme med litt mindre "produksjonslokaler!;)...)

Skrevet

Min beste avgjørelse ever også! Har ikke angret en dag, kjempefine pupper. Nå er det over 2 år siden og arrene er omtrent ikke synlige, og puppene er like fine. Gjorde det også på Colosseumklinikken i Oslo. Anbefales!

Men ta det med ro rett etterpå, så at trådstarter hadde vært på shopping etc samme dag, det anbefaler jeg ikke. Ta deg tiden til å ta det rolig i starten, så er sjansen for komplikasjoner eller strekking av såret mindre. Jeg gjorde ingenting de første dagene og har fått igjen for det. Var flink til å tape arrene lenge også. Så følg rådene fra klinikken. Skynd deg langsomt. Enig i at det var kjempegøy å shoppe nytt undertøy og topper etter brystreduksjonen, men ikke samme dagen..

Anbefaler alle som går og drømmer om det å bare gjøre det. Kjenner flere som har gjort det og alle er stort sett 100% fornøyde!!

Skrevet

Hei 07:47,

Opererte på SUS (Stavanger).

Det var ikke blødning, men blodansamling, fikk det når jeg lå på sykehuset etter operasjon. Pga blodet ikke gikk ut i drenet. Våknet opp av en litt bankende smerte i det brystet det gjaldt og så til min store fortvilelse at den enne puppen var dobbelt så stort som den andre, hehe. De ordnet det neste morgen etter å ha forsøkt å presse ut blodet manuelt (Vondeste ever!). Dette er ikke en vanlig komplikasjon da.

Så lenge du ikke har noe mer blod eller ser gul væske komme ut så trenger du ikke å bekymre deg. Men du bør absolutt ta det som et varsel på at du må ta det mer med ro!

Annonse

Skrevet

Hvis du vil amme bør du nok vente med operasjon. Du risikerer å ikke kunne amme pga de skjærer over en del melkekanaler.

Legen sa følgende til meg - enten så kan du fullamme, eller bare litt, eller ikke i det hele tatt. Slikt vet en ikke på forhånd.

Jeg gjorde det for 3 år siden og tok den risikoen, for jeg holdt rett og slett ikke ut lenger pga vond nakke og rygg.

Skrevet

hmmm, mine bryster ble VELDIG store under amminga, de vokste 3-4 str, men ble bare 1-2 str større enn før graviditeten etter at melka var borte, noe som resulterte i de verste hengepuppene i VERDEN:/ De er flate, men tunge nederst, altså, de er flate på topp, og runde nederst! De er alltid ømme etter at jeg har gått med BH en hel dag, uansett hva slags BH jeg bruker, det kjennes ut som melkespreng eller voksesmerter.... Så, hvor mange str går man ned etter kun løft egentlig? Jeg kan ikke ha B str på brystene, har grov bygning, det ville sett helt feil ut! Men siden de henger så ille, men fortsatt er tunge, så faller de ut av så og si ALLE BH'er jeg eier:/

Kunne jeg fått dette dekket? Jeg har jo ikke ryggsmerter, men det er ytterst plagsomt og veldig flaut:/ Tør ikke tanken på å gå med badedrakt/bikini på sommeren, for brystene faller jo ut så lett, og uten BH så henger de nesten ved navelen min:/ Jeg får ikke handlet gode BH'er på vanlig butikk uten å teipe brystene fast til BH'en slik at brystene ikke faller ut.....

Er litt deppet over dette, før jeg ble gravid hadde jeg faste og runde bryster, men etter melken og hormoner så er brystene mine helt grusomme!

Skrevet

Tusen takk for svar, da satser jeg på å legge det på vent og finne ut om vi skal ha et siste barn først:)

Skrevet

Du sier faktisk ingenting om hvilken BH str du har nå..Har en del å si på kroppsbygning o.l.

Hadde prøvd på reduksjon med brystløft. En trenger jo ikke å fjerne 1 kg for reduksjon.

Vanskelig å si om du kan få det dekt. Kommer du på noen fysiske plager?

Uansett så høres det ut som det plager deg veldig, du kan jo prøve å få det dekket først - går ikke det så kan du jo ta det privat hos f.eks Colosseum klinikken.

Skrevet

str på brystene er mellom D og DD, altså ikke så store, men de har jo blitt helt unaturlige i formen, og det at tyngden er nederst istedet for jevnt fordelt gjør det veldig ubehagelig:/

Tror en C-D er greit, så lenge de erpå riktig plass;) Men mindre enn det vil nok se rart ut med bygningen min.... Derfor synes jeg dette er vanskelig, for jeg vil helst ikke ha silikon!

Skrevet

Vet om flere som har fått det dekket.legene er utrolig flinke til og se hvilke str som passer for kroppen din.

Skrevet

Jeg prøvde å få det dekket da jeg hadde E-cup. Da fikk jeg beskjed om at regelen for å få det dekket var at det var nødvendig å fjerne minst 750 g, og om de gjorde det på meg hadde jeg ingenting igjen.

Skrevet

Regelen er 500 g!! Ville nok prøvd et annet sykehus. Jeg fjernet 500 gram på hvert bryst og fikk det dekket.

Skrevet

Første gang jeg søkte så søkte jeg i stavanger,der fikk jeg også beskjed om at de måtte fjerne så og så mye.men denne gangen søkte jeg til colosseum og da var beskjeden at de fjerna slik at det ville merkes på ryggen,hun regnet med og ta 250 ca på hver.endt som sagt opp med over en kg til sammen.hun ga beskjed om at de fjernet så mye at det ville se bra ut i forjhold til resten av kroppen.finnes mange grunner til og få dekket en operasjon,dårlig selvtilitt eller slitasjer.men av erfaring er det beste og søke seg til privatsykehus som utfører dekkede operasjoner i forhold til kommunale sykehus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...