Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg er gravid, i uke 9. Ble gravid imens jeg gikk på p-piller, så det var ikke planlagt. Jeg har to barn fra før, på snart 4 år og 2 år. Vi er en fin liten familie på 4 Da jeg fikk nyheten om at jeg var gravid ble jeg først glad, men så kommer alle bekymringene. Jeg føler meg ikke som en god nok mor for de to barna jeg allerede har, hvordan kan jeg da klare å være en god mor når jeg får enda ett barn? Legen min sa; "Ja men da er du ferdig med småbarnsperioden tidlig, da kan du få et herlig og fredelig voksen-liv". Og det er jo sant, det er en fordel, (jeg er snart 23 år). Men alikevel klarer jeg ikke å glede meg, jeg er i veldig dårlig humør om dagen.. Jeg tenker på at vi står dårlig stilt økonomisk, og at jeg ikke er ferdig med utdannelse. Når skal jeg få tid til å bare være meg? Det høres sikkert veldig ego ut,men jeg var 18 da jeg fikk min første, og jeg gjør så godt jeg kan. Men innimellom kjenner jeg at jeg har mistet endel av ungdomstiden. Gah,vanskelig å forklare, høres ut som jeg bare klager. Men det er ikke det, jeg bare er redd for at om jeg beholder barnet, og tenk om barnet er sykt. Nei, jeg har for mange tanker rett og slett. Klarer ikke ta en avgjørelse, og har ingen å snakke med utenom samboeren. Alle andre kommer til å synes det er helt håpløst at jeg er gravid igjen allerede Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141074277-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/
Trinemorlille Skrevet 2. desember 2009 #2 Del Skrevet 2. desember 2009 Hei du.. Kan bare tenke meg til at du er i en kjempestressende situasjon nå. Kan ikke gi deg noen råd, annet enn tenk på deg selv. Høres ut som at du for tiden har nok med deg selv og din lille familie, og dersom du velger å avslutte graviditeten hindrer det deg jo ikke i å evt få flere barn senere hvis du ønsker det. Tenk på hva som er best for deg, helt alene bare deg, og hva som er bra for forholdet og for familien. Lykke lykke til, og drit i hva andre evt mener om dine valg, KLEM!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141074277-hjelp-jeg-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-141077634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå