Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Datteren min er 10 snart 11 mnd og jeg ammer henne både dag og natt. Hun våkner mange ganger på natten og hver gang får hun pupp også sovner igjen. Jeg føler ikke for å amme lenger men vet ikke helt hvordan jeg skal starte med å slutte. Opptil en mnd siden eller 2 så har hun startet å våkne oftere, noen ganger bare etter 10 min eller halvtime. Jeg vurderer å ta henne med til akupunktur eller kiropraktor for jeg er usikker på om hun kanskje har noen knuter i ryggen eller lignende. Jeg vil bare at hun skal ha det bra! Om kveldene føler jeg det er litt stress og vanskelig for noen ganger vil jeg ha en kveld for meg selv og ikke være urolig for når hun våkner eller å kunne få sjansen til å kunne gå ut en tur på kvelden for å møte venniner osv. Dette kan jeg jo ikke pga hun våkner når som helst. Noen ganger så sover hun bra etter hun har lagt seg og våkner kanskje bare 3 ganger iløpet av natten, men som sagt det varierer veldig! Håper på tips og råd! Mvh takk på forhånd
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Tror kanskje du har en litt bortskjemt jente :-) Ikke nødvendig å amme på natten når hun er så stor. Prøv å venne henne av med ett og ett av nattmåltidene samtidig med at du prøver å gi henne mer mat på dagtid. Har du en pappa som kan hjelpe til er det ofte best at han gir smokk eller vann istedet for pupp på natta. Deg forbinder hun jo med pupp.. Vi begynte å venne av lillegutt på nettene da han var ca 5 mnd og hadde begynt med fast føde. Han våknet da hver 2. time, men begynte å putte smokk istedet for å gi pupp. Etter hvert sov han over og nå, 7 mnd gammel, sover han fra 19-06 uten å våkne. Men han spiser bra og får mye pupp på dagtid.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Pupp hjelper mot smerter, saa jeg ville absolutt tatt henne til manuellterapaut. Gutten vaar var ogsaa slik i lange perioder, men problemet hans er magen (og dessverre kan ingen finne ut hva det er som er galt). Jeg sluttet etter hvert aa amme blant annet fordi jeg haapet at det ville hjelpe paa nattasoevnen (og han var jo nesten 20 mnd saa det var kanskje uansett paa tide), men han var likevel godt over to aar foer han sluttet aa vaakne mye om natta. Gjett om jeg savnet puppen som tross alt roet ham raskt! Saa hvis mulig ville jeg proevd aa undersoeke om noe er galt foerst, for da er avvenning saa mye greiere Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Nå er det ikke akkurat uvanlig at barn er urolige på natt, så jeg ville ikke sykeliggjort det før jeg hadde prøvd å avvenne. Blir det problemer derimot, kan man jo vurdere om det er andre årsaker til den nattlige uroen.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Takk for alle svar! Setter stor pris på det, skal absolutt prove alt jeg kan. Dette er blitt et problem for meg føler jeg men vil jo ikke tenke sånn for jeg vil jo ikke være slem mot henne. Men som du første skrev, ja hun er blitt utrolig bortskjemt av sine besteforeldre og kanskje litt fra hennes far også men jeg gjør alt jeg kan for at hun ikke skal bli det! Hun har hatt en par kvelder hvor hun bare har skriket, vært vanskelig og våknet sånn hver 5 min så jeg har lurt på om det er noe feil og om hun ikke har det osv. Igjen, setter stor pris på rådene og tipsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå