Gå til innhold

For tidlig å ta vaksinen den dagen jeg er 12 fullgåtte uker?

Anbefalte innlegg

Sorry, vet det er mange tråder om svineinfluensavaksinen, men man blir jo litt usikker. Jeg ringte legen min og spurte og hun ba meg komme imorgen for å ta vaksinen, da er jeg akkurat 12 fullgåtte uker (jippi:).

Er jo seff liveredd for å abortere eller at noe skal gå galt nå. (Har jo hørt om de to abortene rett etter vaksinen, men det er jo åpenbart bare medier som vil ha høye klikktall)

Er det noe som tilsier at man bør vente til man er lengre inn i andre trim før man tar den, eller er den eventuelle risikoen ved å få influensa mye større?

Fortsetter under...

Min lege ville heller ikke gi meg den før uke 14.

For man skal ta den når alle organer er dannet, og siden det ikke er heeelt sikkert at man er 12 uker (da man blir en uke satt frem/tilbake ved UL), så kan man like gjerne vente en uke.. men så tror jeg legen min er litt sånn "jaja" når det gjelder vaksinering av gravide :) Så hvis legen din mener at du burde ta den når det har gått 12 uker så kan du sikkert det, tror ikke legen sier det uten grunn :)

Mye det samme som Ingrull svarte. i bunn og grunn at det var for tidlig. Jeg bare godtok det hun sa jeg i grunnen.

Uansett, det virker som alle har forskjellige meninger om denne vaksina. Og det er ikke lett å vite synes jeg. Skal til legen i morra og da skal jeg forhøre meg litt bedre:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...