Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde et par inseminasjonsforsøk på Vitanova før vi gikk over til IVF på CFC/Nordica. Jeg har inntrykk av at Stork og Vitanova er temmelig like (kjenner mange som har benyttet Stork), og bakgrunnen for vårt valg var bare at vi helst ville unngå å treffe bekjente på venterommet - siden Vitanova har langt færre norske brukere, ble det der.

Personlig foretrekker jeg Nordica. Langt mer klinisk og effektivt, mindre mushy-mushy koseprat. Levende lys, delfinmusikk, myke puter og svevende damer i flagrende gevanter er ikke helt min greie, jeg foretrekker "opp i stolen, ut med beina, vips og ferdig, hadet bra"-varianten.

Men damene på Vitanova var hyggelige og imøtekommende, tilgjengelige for å svare på spørsmål, forklarte grundig underveis og alt det der. Ingen grunn til å være misfornøyd, bare litt for overkoselig for oss. Beliggenheten er også veldig fin, midt i sentrum.

Kan signere det som shute skriver over her. Jeg hadde tre insemnasjoner på Stork. Gikk så over til Nordica, som nå heter CFC. Det er også mye rimeligere på CFC, men en får jo ikke åpen donor der da, hvis dere ønsker det. Da må en på jordmorklinikk.

Vi har benyttet både Stork og Vitanova og er kjempefornøyd med begge steder. Behagelig avslappende og rolig, hyggelig stemning. Fordelen med Vitanova, er dersom man ønsker akupunktur i forbindelse med inseminasjonen. Da kan du få det før og etter uten å måtte bytte benk. Superpraktisk!

Lykke til uansett valg!

Jeg har vært på Stork 6 ganger, og synes de er helt supre der! Så det er med blandede følelser jeg nå skal prøve CFC. Hadde for det første lyst på en Stork-baby(he-he), men tenkte også på Stork- treffene de arrangerer hvert år fra barnet er tre år. Vet ikke om de har det på andre plasser.

Det er som sagt mye dyrere på Stork, og når jeg nå prøver CFC er det pga at jeg snakket med Lindenberg om IVF, og han mente jeg burde prøve flere ganger med inseminasjoner. Han skulle lage opplegg til meg. Det er jo leger på CFC, og i tillegg scanner de før insem. I forhold til min sykdom og den vanskelige livmora jeg har, så føler jeg at de kan følge bedre opp der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...