Gå til innhold

6 måneder og kraftig diaré

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 6,5 måned som i 1,5 uke har hatt kraftig diaré. Noen dager har jeg vært oppe i 20 bleieskift i løpet av dagen.. Nå har vi vært våkne i to timer og han har allerede hatt 6 bleier med avføring.

Begynte med grøt rett før han var 6 måneder (maisgrøt) og det gikk veldig fint. Skiftet over til Nestle Havregrøt med banan og aprikos(?) forrige lørdag. Diareen startet mandag morgen, og jeg tenkte umiddelbart at det var pga grøten. Kuttet ut den tirsdag morgen, og etter det har han kun fått mm, vann og nå de siste dagene litt maisgrøt igjen siden jeg vet han ikke reagerer på det. Allikevel fortsetter diareen.

Han har fått to tenner nede, og mange sier barn får dårlig mage når de får tenner. Men skulle ikke de nye tennene da snart komme? Han hadde ikke problemer når de to første kom, og jeg ser heller ikke tegn til at nye er på gang. Og er ikke dette litt vel dårlig mage??

Han har ikke feber og er ellers i god form, men hver gang jeg legger han på gulvet begynner han å presse for å få ut noe. Det samme skjer hver gang han har fått mat, enten det er vann, mm eller grøt.

Har vært hos lege som sier at hun ikke tror det er noe spesielt, kanskje en virusinfeksjon og at det viktigste er at han drikker mye.

Hmmm... Noen som har vært borte i lignende?

Hilsen mildt sagt fortvilet mor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...