Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en dagmamma på 41 år.Har jobbet som dagmamma i 3 år og stortrives med det:)Jeg passer nå en gutt på 2,5 år og en jente på 1,5. Vi er masse ute,,jeg tar med meg barna i en barnepark på Strømmen,her er det mange barn i alderen 1,5-4 år:)her leker og koser vi oss.Jeg har ledige plasser fra 4 januar.Jeg har referanser.Mvh Gry Larsen. mob:41695482

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Hei.Hvis du leser anonnsen så ser du at jeg passer flere barn.Jeg passer nå en jente på snart 2,to gutter på 2,5 og en jente på 1.jeg synes dette er en kjempefin gjeng som fungerer veldig godt sammen.Jeg vil ikke ta inn noen flere små for jeg skal faktisk klare å ta vare på alle sammen også.Det er faktisk veldig stor forskjell på 1 og 2 åringer.Noen 1 åringer trenger veeeeldig mye oppmerksomhet hele tiden,jeg vil ikke at noen av de andre barna skal føle at de blir tilsidesatt pga dette.Derfor er jeg ikke interressert i å ta inn flere barn under 3 år.Det finnes faktisk foreldre som har større barn som ikke er i barnehage og som synes dagmamma eller en liten familiebarnehage er et bedre alternativ for barna.Det største er ikke alltid det beste.Mvh Gry Larsen

Jeg er enig med deg Mamma Liten og Stor. Jeg kjenner jeg reagerer på den hurtige økningen i antall barn samt at vedkommende først annonserer med at hun tar ofte med seg ungene i lekepark, men med fire barn på den alderen, hvordan gjør man det alene?

Hvorfor så mange når hun skriver større er ikke alltid bedre? Det er MYE arbeid å ta vare på 4 barn alene en hel dag! Kun heltidspass? Blir mange spørsmål her og eneste 'logiske' svaret jeg kommer frem til er pengene. :-(

Hei.Må nesten svare dere på denne.Synes dere går langt over streken her:(Har dere ikke annet å gjøre????Dere burde tenke dere litt om før dere kommenterer.Dere vet tydeligvis ikke hva dere prater om.Jeg har jobbet som dagmamma i 3 år og har superbra referanser.Foreldrene til mine dagbarn har alltid vært kjempe fornøyde med meg.Selvfølgelig jobber jeg for å tjene penger,men at dere skal sitte her og slenge ut av dere at penger er allt som driver meg,det finner jeg meg ikke i:(Jeg elsker jobben min.Jeg tar faktisk med meg alle barna ned i en barnepark hver eneste dag(utenom når det er 10 minus for da er den stengt)Jeg er faktisk veldig opptatt av at de skal få være masse ute i frisk luft og få utfoldet seg og treffe mange andre barn på sin egen alder.Det er absolutt ikke uansvarlig.At de har en voksen på 3 barn i en barnehage er ikke alltid tilfelle.Jeg skriver jo at jeg ikke vil ta inn flere små pga at det blir for mye.Hadde jeg bare tenkt penger så hadde jeg jo gjort det og holdt meg inne med de hele dagen.Det finnes faktisk en del dagmammar rundt om som gjør det,men det finnes faktisk noen også som tar jobben sin alvorlig og gjør det beste for de barna de passer.Mulig dere synes det er mye med 4 barn,det er en hektisk jobb,men jeg klarer utmerket godt å ta vare på mine.Hva tenker dere med når dere sier at jeg ikke kan få med meg 4 barn ut???De to minste sitter i tvillingvogn og de to største(på 2,5 år)har faktisk ben å gå på.(og de elsker faktisk å gå på dem)Håper dere tenker dere litt mer om neste gang dere sitter der på pc og kjeder dere om kvelden,Dere kan faktisk såre noen med de dumme kommentarene deres:(Sjekk ut fakta før dere skriver en masse møkk.

Jeg er helt enig med de over her som synes det er altfor mye at en dagmamma har 4-5 barn. Skjønner ikke hvorfor du er så provosert over det de sier. Det er ingen som har skrevet masse møkk om deg. Selvsagt er det pengene som driver en dagmamma når hun har 5 barn. Det er totalt uakseptabelt.

"Jeg tar faktisk med meg alle barna ned i en barnepark hver eneste dag(utenom når det er 10 minus for da er den stengt)Jeg er faktisk veldig opptatt av at de skal få være masse ute i frisk luft og få utfoldet seg og treffe mange andre barn på sin egen alder." JA er ikke dette en selvfølge da???

Håper du jobber hvitt? Hvis du jobber svart, er det enkelt å ta en telefon for å legge ned den skitne "dagmamma" forretning din.. Så pass deg litt!

Datteren min på litt over ett år går hos denne dagmammen, og vi kunne ikke hatt en bedre dagmamma!! Hun er utrolig omsorgsfull, snill, pliktoppfyllende og full av påfunn. Min datter elsker å være hos henne og jeg har full tillit til at hun uten problemer håndterer de fire barna hun har hos seg. At hun er mye ute med barna var en av årsakene til at vi valgte nettopp henne, barna har det veldig fint i parken med masse lek og sosialisering.

Jeg har vært i kontakt med en rekke dagmammaer i området de siste årene, først for å finne dagmamma til vår eldste og så til vår yngste. Mulig det varierer fra sted til sted hvor mange barn det er vanlig at en dagmamma passer samtidig, men her har jeg i alle fall til gode å komme borti noen som ønsker å passe færre enn fire samtidig, og få sier som denne - at hun ikke ønsker mer enn en ettåring av gangen.

Dette med at noen mener det er pengene som driver synes jeg er fascinerende. De fleste av oss jobber jo for å tjene penger så vi kan overleve, hvorfor skal ikke dette gjelde dagmammaer også? Det er jo ingen motsetning mellom at man trives i jobben sin og er flink i den, og at man tjener til livets opphold. For å kunne overleve som dagmamma så må man jo faktisk ha såpass mange barn at man tjener nok til å betale for bolig, mat og klær, og da har jeg i alle fall full forståelse for at man må passe mer enn to eller tre barn. Normalpris for en dagmamma i Osloområdet ligger på ca 6000 kr per måned. Om du passer tre barn så er det 18 000 kr per måned. Og av det skal det betales skatt. Så da er det ikke mye man sitter igjen med etter å ha jobbet 5 dager i uka fra 7 til 17...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...