Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Hvor streng skal jeg være??? Har en nydelig jente på 17 år, Hun er i sitt 1. ordentlige forhold, de har vært sammen i 6 mnd og er superforelsket.... Han(21) får sove her i helgene og omvendt. Hun har jeg alltid kunnet stole på, drikker ikke med unntak av kanskje en cider på fest, ellers er hun veldig snusfornuftig og flink på skolen. Passer sine småsøsken når jeg ber henne, tar vare på sin bror på 14 med adhd, jeg skal ikke klage akkurat.... men jeg har sagt ifra at ikke det skal være noe overnatting midt i uka, hverken her eller der. Her orker jeg ikke pga vi er 6 her fra før og blir rimelig kaos om enda en har "krav " på baderomsplass på morgenen. Synes imidllertid at det kan holde med vanlig besøk ukedagene, men har nå problemer m å forklare hvorfor når jeg ikke kan sette fingeren på noe ift henne. Hun skjøtter skolen, forsover seg ikke.... Synspunkter?????
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Si det samme som du sier her da, at dere ikke kan være ennå en i kø på badet, og at morgenene er hektiske nok som de er. Men kan ikke hun sove hos ham en dag i uka av og til? Han bor kanskje for seg selv, og har ikke noen lang kø på badet:) Det forutsetter vel at hun ikke plutselig får fravær og dårligere karakterer...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Synes ikke de skal få lov å sove hos hverandre i ukedagene, det ser jeg ikke vitsen med. Er bare sunt for dem å ikke være klistret oppi hverandre hele uka.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Han har flytta hjem igjen pga videre skolegang og det er greit nok. Men jo, jeg synes også at det trenger kanskje ikke å være så "strengt" men har en god venninne som har samme "problem" og hun er veldig streng på akkurat det m ukedagene. Synes d blir feil om de nesten bor sammen, men skolen er nærmere hos han, og hvorfor skal jeg egentlig nekte?? Hva de mener der hjemme kan jo ikke jeg blaande meg borti...
prekæs Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Det med stress om morgenen burde være grunn nok. Var som om du beskrev min jente, forresten. Hun er så skikkelig at det visst nok provoserer enkelte. Hun er ikke lik moren sin, men faren:S
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Jeg synes det må være greit at foreldre sier nei i ukedagene så lenge barn/ unge bor hjemme, uansett alder. Synes det er forståelig at du ikke orker enda flere som skal på badet om morgenen midt i arbeids/skoleuka. Var samme regelverk hos mine foreldre da jeg var i samme alder, overnatting hjemme hos oss var kun greit i helgene av de samme grunnene, vi var også 6 i familien.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Det har jo ikke direkte sammenheng med straff, dette. Dere bor i huset, og alle dere skal ha dette slik at det fungerer. Han bor der ikke, og betaler ikke leie, så han får bo der han hører til og har adresse. Besøk i helger er noe annet. Og så har du rett til å bestemme over de som bor under ditt tak og som ikker er myndige. Så derfor får hun heller ikke overnatte borte i ukene. Helger får være nok.. Det er noe med at en ikke alltid trenger tungtveiende grunner for å sette regler.
Skogro Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Hehe prekæs, hun er lik sin far hun også, ihvertfall det med å være "prektig" på den alderen. Men det kan jo forandre seg,da.....Den andre jentungen her i huset ble totalt forandra den dagen hun ble 18... Uansett, hun har så gode argumenter, skal vi jobbe natta feks så "gjeds " jo ikke det for da er jo ikke vi på badet.....yeahhh:) Søte er de:) Og for at dere skal slippe å skrive ups, så sign. jeg m
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Dattera har ikke krav på at du gir noen god grunn. Det er du som bestemmer. Før i tida var det ikke lov å overnatte hos kjæresten i helgene engang, nå har visst foreldrene dårlig samvittighet for at de ikke lar kjæresten flytte inn?? Merkelig utvikling.
Skogro Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Nei det har jo overhodet ikke noe med straff å gjøre..... Men mer om hvor grensene skal gå...når det passer oss? Er det mer fear at jeg lager regler ift hvordan vi jobber?
Skogro Skrevet 1. desember 2009 #11 Skrevet 1. desember 2009 Til du siste...neida..hihi har ikke dårlig saamvittighet for at ikke han bor her, men vi lever ikke "før i tida". Her er det snakk om at jeg ikke ønsker å sette urimelige regler. Både jeg og min samboer ønsker at hun blir boende her under utdannelsen, men blir det for vanskelig så kan hun jo bare flytte for sin egen del.....Derfor så vil vi være "runde" men ha regler for det.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 Det skal passe alle i huset. Men ungen er ikke myndig enda. Det betyr at dere bestemmer. Hun kan ikke leie leilighet uten at dere signerer. Hun kan ikke sette seg i gjeld, uten at det er dere som godkjenner. DERE bestemmer, men jeg syns det er fint at dere tar hennes ønsker med i betraktning og vil ta hensyn til henne også Jeg fikk beskjed hjemme om at så lenge jeg bodde under deres tak, myndig eller ei, så måtte jeg ta hensyn og innordne meg etter de regler som gjaldt til enhver tid. Dette har jeg her hos meg også. Det er MITT hus, og da gjelder mine regler. Punktum. Min tenåring ringer faktisk og spør om å få være litt lenger ute enn avtalt når den egentlige innetiden er der eller litt før. Og sier hvor han er og hvem han er med. En god og ønsket vane, syns jeg. Da slakker jeg lettere på grensene, enn om han hadde brydd seg midt en viss plass om å ta kontakt med meg når avtalt tid er der. Og dette vet han godt;) Det er jeg som skrev om min 16-årige pode med MANGE kondomer;)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 Der det er hjerterom er det husrom. Jeg og broren min hadde kjærestene våre hjemme når vi ville. Noen bodde der til og med mellom leiligheter. Den tryggheten og tilliten vi fikk fra våre foreldre var gull verdt. Og selvfølgelig skjøttet vi jobb/studier og tok vår del med husarbeid, matlaging etc. Evig takknemlig til mine foreldre for dette. Vi bodde på det meste seks stk i en liten 4-roms.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Mener du altså at religiøse foreldre som ikke ønsker at tenåringer er samboere, ikke har hjerterom?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Jeg flytta sammen med typen min da jeg var 17 han er 3 år eldre en meg og vi hadde vert sammen nesten to år.. Vi sov sammen når det passet oss, jeg tenkte faktisk ikke en gang over å spør hjemme en gang (når jeg tenker meg om nå burde jeg kansje gjort det). Du kan vel si at hvis han skal sove der så får han gå på badet før de andre er stått opp og skal ha det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå