Gå til innhold

kommunikasjonsproblemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å beholde barnet, noe jeg har sagt til barnefaren (min kjæreste). Han vil ikke at vi skal beholde, fordi han sier han ikke er klar, han er arb.ledig for tiden, og han har ikke fullført skolegang. Jeg kan respektere at han ikke er klar. Med det med skolegang og jobb ser jeg ikke på som noe problem. Der vi bor er det lett og skaffe seg jobb, uten fullført skole, og han har bare noen eksamener å ta, så er videregående i boks.

Det som irriterer meg er at hver gang jeg tar opp tema om å beholde eller ikke snakker han seg bort fra det. Det virker som han tror at hvis vi ikke nevner det, så går det over av seg selv. Jeg har prøvd å være forsiktig når jeg snakker med han, å jeg har prøvd å være litt rett på sak. Det hjelper ikke!

Hva skal jeg gjør for å få han til å innse at jeg faktisk gravid med hans barn? Og at vi trenger å snakke om saken...

Er også redd for at han bestemmer seg for å gå fra meg, siden jeg har bestemt meg for å beholde barnet!

Skal også nevner at vi er unge, 19 og 21, og dette kom litt brått!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mas. Dersom han ikke er klar for å ta den store samtalen med deg, så må du gi ham litt tid. I verste fall skyver du ham fra deg. Hold deg lavt i terrenget en stund når det gjelder babysnakk, så får han tenkt over saken i ro og fred. Garantier for at han ikke skal gå fra deg er vel vanskelig å gi, for det har jo skjedd med flere, men du kjenner ham jo best og vet om det er en reell fare for det. Sjansen er jo ikke så stor for at nettopp det skal skje. Det er jo du som tar denne avgjørelsen til syvende og sist, og den må du stå for med eller uten ham. Og siden du allerede har tatt valget ditt, så er det vel ingen grunn til å gi ham falske forhåpninger ved å skulle diskutere om dere skal beholde eller ikke.

Men du må også repsektere ham dersom han ønsker videre skolegang, som i høyere utdanning. Det bør du tenke på for din egen del også. Dere er jo fortsatt unge og skal dere sette et barn til verden så er det en del ting som må på plass, fast inntekt, jobb, bolig.. Dette gjelder dere begge. Regner med du selv jobber siden du setter krav til ham.

Uansett, lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...