Gå til innhold

vanntynn bæsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tre måneder gammel baby som helt siden fødselen har hatt veldig tynn bæsj. Den er omtrent vanntynn - definitivt langt fra sånn sennepskonsistens som babybæsj skal ha (beklager detaljer). Han har også vært ganske urolig, men har blitt litt bedre nå. I tillegg har han i det siste hatt dårlig vektoppgang. Han gikk greit opp i vekt til han var syv-åtte uker, men siden da har han bare lagt på seg ca. 100 gram i uken. Han er stort sett blid og fornøyd og smiler masse.

Har ikke fått noen skikkelig utredning men har såvidt snakket med en lege som sa at det muligens kunne være laktoseintoleranse og at jeg kunne gå over til nutramigen - hvis jeg ville. Synes dette er litt drastisk siden han ikke har fått noen diagnose. Jeg har lyst til å fortsette å amme, men klarer ikke å pumpe, så dersom jeg må teste ut nutramigen i en uke er jeg redd det betyr slutten på ammingen. Er konstant bekymret for dette, og det er så slitsomt!

Noen som har opplevd noe lignende? Vet dere hva det kan være? Hvis det er melkeallergi eller laktoseintoleranse - holder det at jeg kutter ut melkeprodukter i kosten? Prøvde det en stund men er usikker på om det ble noen forbedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...