Gå til innhold

Blir kvalm av jobben min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en liten ting... Hva ville dere gjort dersom dere var i min situasjon??

Jeg jobber på fiskeoppdrett ute på sjøen og er ca 8 uker på veg med mitt andre barn. Forrige graviditet hadde jeg ikke denne jobben så da var det ikke noe problem! Problemet mitt nå, er at jeg blir så utrolig kvalm av å være på jobb. Jobben min består stort sett av jobbing fra båt eller anlegg ute på sjøen og bølger er selvsagt ikke til å unngå. Før merket jeg ingenting til disse, men nå synes jeg det er helt grusom selv om det er så og si stille ute på sjøen...

Føler jeg går mye i vegen på jobb fordi jeg må ta ekstra pauser og ikke orker så mye som før, samtidig ønsker jeg ikke å slutte heller da jeg vanligvis trives veldig bra i jobben min!

Hva ville dere gjort om dere var i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke bli sykemeldt pga svangerskapskvalme?

Det hørtes jo helt forferdelig å være på en båt og jobbe med fisk når man samtidig er "kronisk" kvalm. Jeg ble nesten litt kvalm av å lese om det, hehe :P

Skrevet

Du burde snakke med sjefen din om tilrettelegging. Forklare at du ikke kan være på båt eller anlegg akkurat nå. Hvis de ikke har andre arbeidsoppgaver til deg, ville jeg bedt legen om en sykmelding... Ikke si opp, da mister du mange rettigheter!

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i tre uker nå pga kvalme. til å anbefale

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Jeg er liksom litt redd for å virke som en som ikke tåler noe, eller som syter for den minste ting... Men jeg føler liksom ikke at jeg får gjort så mye! Får snakke lit med sjefen min å høre hva han har å si :)

Skrevet

Om du trenger tilrettelegging uten at jobben din klarer å få det til blir du ikke sykemeldt, du går ut i svangerskapspermisjon. Da betaler NAV fra første dag så man slipper å føle seg kjip. Var lettere for meg og be om det da jeg viste det....Du står fortsatt i jobben og tjener deg opp de samme rettighetene. Bare et tips:)

Skrevet

jeg har det sånn som deg! jeg jobber i ferskvare og blir kvalm av matlukt og det er kjempedumt! Jeg har nå vært sykemeldt i 14 dager og kommer til å være det helt til jul, jeg spyr ca 2-4 ganger om dagen så det er igrunn ikke så mye annet å gjøre enn å ligge langflat dagen lang.

Sjefen min har full forståelse og det er jeg glad for :)

Du har krav på en tilretteleggelsesplan som du og sjefen din lager sammen!

Skrevet

Da har jeg pratet litt med sjefen min, å har tatt meg fri et par dager, dette har hjulpet mye! Er ikke i nærheten så kvalm når jeg slipper å være ute på sjøen!

Hvordan fungerer det om jeg trenger sykemelding? Jeg har første time hos legen først etter jul.. Får jeg en ny time før dette dersom jeg har problemer med jobben, eller er det slik at det kan ordnes over telefon?

tenker å ringe legekontoret imorgen å høre hva de sier! Men greit å vite hva jeg kan vente meg vertfall!

Skrevet

I dag har jeg prøvd å ringe legekontoret, men det var ikke snakk om at jeg kunne få prate med legen min...

Jeg fikk bare beskjed om at kvalme var en normal del av et svangerskap som jeg bare måtte leve med. Prøvde også å forsiktig spørre om det var noe jeg kunne ta mot kvalmen (har jo blant annet hørt at noen har hell met en type reisesyketablett) men fikk da beskjed o at jeg ikke skulle ta noe.

Syns det var ganske domt når de ble slik som dette, og kjenner at nå grure jeg litt for første legebesøk... (selv om legen selvsagt kan være alle tiders selv om den personen jeg pratet med ikke var det) Tror nok ganske sikkert at jeg kommer til å ta med meg mannen min til første kontroll bare for å føle meg litt tryggere!!

Eneste hellet i alt dette er at jeg er veldig heldig og har en svært forståelsesfull sjef som lar meg gjøre kun det jeg orker når jeg er på jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...