Gå til innhold

Kan PCOS fremskynne overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å få to barn uten problemer men PCOS`en har utviklet seg til det verre etter den siste fødselen. Jeg sliter mye og har mye vondt til tider men jeg tåler ikke p-piller så jeg vet snart ikke min arme råd. I det siste har det blitt helt uutholdelig og jeg har fått slike merkelige symptomer som man får med overgangsalder! Jeg svetter til tider så jeg holder på å bli gal, det renner av meg! Er det mulig at det er PCOS som fremskynner overgangsalderen? Jeg er ikke mer en 31 år men har hørt om andre som har fått det tidlig...

Jeg var tidlig utviklet og fikk min første mens da jeg var 11 år.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141071766-kan-pcos-fremskynne-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei....

Fremskynde vet je ikke, men den kan gi samme symptomer som de kvinner får i overgangsalderen (sa min lege til meg)...

Jeg svettet, var varm og kald om hverandre, og hadde uutholdelige humørsvigninger...

Anbefaler en tur til legen din, det må da finnes andre ting enn p-piller som kan hjelpe?!

Lykke til:))

Vel p pilelr kan hjelpe, ellers ville jeg snakket med legen om metformin.

Selv går jeg jo på metforin men er så "heldig" å ha temmelig regelmessig syklus nå og da inklusive pms 2 uker hver måned.

Da jeg ikke tåler hormoner, er det lite man kan gjøre med det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...