Gå til innhold

Noen i det hele tatt som trener i svangerskapet her inne??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg trener! pleier å gå på pulstimer på treningssenter og kommer til å fortsette med det så lenge jeg greier de timene. Ellers er det jo andre timer man kan gå på som ike inneholder så mye hopp & sprett! :) Hva trener du, og hvor langt har du kommet i svangerskapet? Jeg er bare 6+1 så tili enda ;)

Det var moro ;) Syns det er "arti" og holde litt kontakt med andre som trener litt i svangerskapet- for å sammenligne og "hjelpe" hverandre...;)

Er i uke 28 jeg nå da- termin 9 mars ;)

Går på det meste ;) Bodypump og Bodystep er favoritter...men guuud ...begynner bli tungt nå...:P Men har holdt målet frem til nå...(trene 3-4 ganger i uken- minimum 2 sal timer ;) )

Har du andre barn? Hvordan hadde du det med dem?

Hei - trener og elsker det! Yoga og en type kampkunst. Er i uke 30 nå, og magen begynner å bli ganske stor. Det er ikke alt jeg klarer å gjøre lenger, men da finner jeg alternativer eller bare sitter litt. Kampsporten baserer seg på harmoni og balansebrudd, og har ikke mye slag og spark. Det jeg absolutt ikke gjør er høye og harde fall. Det er interessant å trene med den store magen, mageregionen og energi fra magen er viktig i denne typen sport. Ja, jeg føler meg som en samurai :) Ellers har jeg slitt litt med halsbrann, og det kan trigges skikkelig av turning på matta. Har funnet ut at jeg må spise litt, en akkurat passe mengde rett før trening, så går det bra. Har også hatt en veldig trøtt periode, men det virker som den er over nå heldigvis.

Trente ved forrige graviditet også, fram til ca 7 mnd, men så var det sommer og ferie og det sklei ut. Satser på trening fram til termin denne gangen!

Ja, magen begynner jo komme litt i veien nå da...men men- får ett helt annet svangerskap av å trene føler jeg.... Syns d er mye lettere bli deppa og sånn når man ikke gjør det...

Har ei på 8 år- trente ikke særlig med henne, men trente forrige svangerskap- han blir 11 mnd nå snart...Men som deg ble d til i uke 32-33 ca....da ble det såh tungt at giddet ikke....(La på meg 32 kg med minstemann:S)

Såh satser på lite gjenntakelse av den bragden:P

Når har du termin?

Annonse

Jeg trener også fra fire til syv dager i uka. Kjenner jo at det er MYE tyngre, men hvor tungt hadde det ikke vært uten trening (";)? Har en jobb hvor jeg trener mye, og da er det bare sundt fortsette trenden i svangerskapet, og trene det som lar seg gjøre.

Jeg er veldig glad i å sykkle, men opplever faktisk nå at det ikke er "godt" i det hele tatt.

Dette er mitt første svangerskap så jeg har ikke noe å sammenligkne med. Jeg er forøvrig 19 uker på vei og 34 år.

Fortsatt god treningslyst damer !! (";)

Heisann!

Jeg har trent så og si hver dag fram til for ca. 2 uker siden. Jeg begynte å kjenne meg kvalmen/svimmel når jeg tok i for hardt, så fikk beskjed om å slutte og heller gå turer. Så nå blir det at jeg går tur heller og noen dager trener jeg crosstrainer med jevnt tempo som ikke gjør meg kvalmen/svimmel.

Nå er jeg redd for at kondisjonen min forsvinner helt i løpet av svangerskapet, men for all del, alt for babyen!

Jeg er forøvrig 16 uker på vei med nr. 2 :-)

...det kan ihverfall kjennes ut som kondisjonen forsvinner, lungene får jo etterhvert så mye mindre plass. Alle innvoller blir litt forskjøvet og hjertet flytter seg! Og man får en naturlig bloddoping med omtrent 30 % mer blod i kroppen. Det er ufattelig hva denne kroppen er i stand til, jeg blir ihvertfall skikkelig imponert.

Jeg trener som bare det. Har løpt fram til for to uker siden (er i uke 20), men måtte gi meg fordi det begynte å gjøre vondt. Trener spinning og styrke. Selv om jeg er nøye med kosthold og hvile til vanlig, merker jeg at jeg lever ekstra sunt nå. Er i god form. Innbiller meg at jeg merker at jeg har ekstra blod også. Har to barn fra før. Trente hele veien med den første, men fordi den andre kom så tett, ble det nesten ikke noe trening med nummer to. Merker at det er mye som blir lettere når jeg får trent. Jeg har mer overskudd, jeg sover bedre, fordøylesen fungerer og ikke minst, humøret er veldig mye bedre enn det er når jeg ikke får trent. Jeg satser på å trene hele veien denne gangen.

Helt enig med deg Løpejenten ;) Folk kommer faktisk opp til meg å bare "hvor flink du er...etc etc" på treningssentret. Flere som spør om det ikke er tungt og slik - og da må jeg jo si som sant- at joooo ! det er veldig tungt.... Men gud hvor mye tyngre det er å sitte hjemme i sofan... (både for kropp og sinn....:) )

• 2 uker senere...

Har planer om å trene så lenge det går men tar det litt rolig i første trimester siden jeg har slitt med aborter. Holder på å bli gal å ikke kunne ta ordentlig i men får leve med det. Har planer om å trappe opp igjen hvis jeg klarer å komme meg over til andre trimester. Trener mest løping og styrke men kommer vel til å gå langrenn og andre ting også.

Merker at jeg har fått veldig kort pust og litt tilbakegang i formen i de første ukene. Noen som har merket det?

Annonse

Har egentlig ikke merket det.... men så sluttet jeg røyke da jeg ble gravid sist- og formen har egentlig bare gått en vei siden da- oppover....;)

Så nå kommer snart baby nr 2 og lillegutt blir 1 år om noen uker ;)

Tør nesten påstå at jeg er i bedre form nå enn jeg har vært noen gang- men sef- tror røykingen har VELDI mye å si....

Det er helt vanlig å være anpusten og ha høyere puls enn man har til vanlig i starten av svangerskapet. Dette henger sammen med at kroppen tilpasser seg sin nye tilstand.Selv opplevde jeg at jeg var over den verste kneika omkring uke 10.

• 2 uker senere...

Er i uke 19 nå med barn nr 2. Jeg har gått tur og syklet på trimsykkel siden mars, men i november ble det dårlig med trening pga kvalme og i desember nesten ikke. Er ikke noe godt trent i det hele tatt. Men nå i forrige uke meldte jeg meg inn på Elixia, og har tatt en PT-avtale. Vil trene styrke et par ganger i uka. Denne uka har jeg syklet 40 min pr dag og hatt 2 styrkeøkter. Skikkelig bra med pt, siden jeg ikke har peiling på teknikk og apparater.. Fint å få vite hva jeg kan trene og ikke. Vi har en avtale ut mars, og ser for meg at april/mai muligens blir lite trening hvis jeg får bekkenløsning. Hadde det sist svangerskap. Noen som vet om det går an å trene med det ? Ser for meg trening fra babyen er ca 2 mnd, da også med pt de første 3 mnd. Jeg har virkelig lyst på en forandring. Kunne nok fint gått ned en 10-15 kg (før jeg var gravid) og det skal jeg få til, men ikke mens jeg er gravid. Nå skal det også sies at jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap, og jeg vil for all del prøve å unngå det i dette, så jeg har en ekstra motivasjonsfaktor i forhold til trening og sunt kosthold.

Blir yoga for gravide på søndag. Gleder meg !!

Tar gjerne mot tips fra erfarne trenere :-) Er det helt urealistisk å tenke et par styrkeøkter i uka og et par kondisøkter, enten sykling hjemme eller på xycling. + yoga ?? Skal sies at pga av at jeg er i svangerskapspermisjon pga farlig arbeid, så har jeg fri på dagtid, og god tid til trening..

Vil ikke si at dette er urealistisk. Må huske at det trenger jo ikke være "lange" økter liksom....

Bare det at du beveger deg og holder deg i bevegelse hjelper jo på. ;)

Får bare høre om tips om du vil ;) Er nå innom her i ny og ne ;)

Er forøvrig i uke 33 og trener 4-5 ganger i uka- men kjenner det begynner bli fryktelig tungt nå....:S

Og når det skjer er det jo bare gå ned på mengden- feks gå på tredemølle istedenfor- eller bare gå en tur...;) Alle monner drar ;)

Hei,

Jeg har ikke hatt bekkenløsning, men vet at det finnes vanngymnastikk for gravide med bekkenløsning. Tror at det er en del fysioterapeuter som driver med det.

Dette er det sikkert lurt å diskutere med jordmor/fysioterapeut, men en av venninnene mine fikk bekkenløsning i sitt første svangerskap. Hun begynte å sykle i stedet for å gå. Smertene hennes forsvant nesten og hun hadde et greit svangerskap.

Lykke til med trening før og etter fødsel! :-)

• 2 uker senere...

Jeg jogger, sykler og trener styrke gjennom hele uken. Håper å kunne fortsette med dette så lenge som mulig. Som noen nevnte tidligere var også jeg ufattelig tungpustet og klarte ingenting i begynnelsen i forhold til før jeg ble gravid, men nå går det helt fint igjen. Trodde faktisk jeg hadde fått astma igjen, men når jeg oppdaget at jeg var gravid skjønte jeg at det var det som var grunnen.

Men til dere som har trent i tidligere svangerskap; følte dere at svangerskapet gikk greit, og at fødselen liksom var lettere å gjennomføre siden dere var trente? Hører så mye om dette, håper det ligger noe i det.

• 2 måneder senere...

Jeg er i uke 35 og trener ca 4 ganger i uka, 1 time med styrke og kondisjon. Digg. Jeg venter nr 5 og trener for første gang regelmessig i et svangerskap. Så jeg er veldig spent på om dette har noe å si for fødselen. Jeg trener mest for å ha overskudd i hverdagen, og for å komme meg raskt etter fødselen. Digger å være i form!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...