Gå til innhold

Trenger gode råd og tips for fremtiden...

Anbefalte innlegg

Har vært inne og lest masse her det siste året. Og har liksom aldri følt for å måtte spørre eller fortelle noe om det vi går igjennom, men i dag er det en om mulig forrvirrende dag for oss.

Kjente det egentlig på fredag at nå var det stopp, og det viste seg i dag at det stemte. Negativ test og vårt siste forøk i det offentlige.

Min/vår lille historie går slik:

Første runde var misslykket med befruktning av to "rare" delte egg/utviklede egg og ingen på frys - negativ (dette var i februar 09).

Så kom mai og vi fikk satt inn et ferskt og to på frys. Men resultat ble negativt.

Sommern gikk til bruk på å vente og atter vente på at det skulle bli august og fryseforsøk, men...eggene overlevde ikke :(

Så nå i november enda et negativt forsøk (to ferske ble satt inn) og ingen på frys...

Nå skal vi bare finne en dag for samtale med legen og høre hva de anbefaler og hvordan vår fremtid kommer til å se ut... Vi har ingen barn fra før og vet at jeg er "frisk" mens samboer har veldig nedsatt sæd...

Er det noen med god erfaring fra Danmark/Sverige eller privat her i Norge om ikke Pors vil gjøre et egenbetalt forsøk for oss på nyåret?

Hva med alternativ behandling på begge? (Har prøvd noe som heter bioresonans,men er ikke helt overbevist...)

Så roper vel et lite HJELP for å komme meg igjennom desember både med og uten tårer hele tiden i øyekroken... for dette drar meg langt ned og man får ikke lyst til å gjøre noe... :(

Noen som vil "hjelpe" meg/oss litt?? Bare litt...

Og til dere som ruger på "november"-barnet deres - gratulerer!!

Og til dere som er i noe av samme som meg/oss - lykke til videre med forsøk og valg dere bestemmer dere for!!

Fortsetter under...

Hei. :)

Så trist med så mange negative forsøk. :( Mange trøsteklemmer til deg... dette e ingen enkel prosess nei...det tar på både fysisk og psykisk...kanskje mest psykisk...

Jeg har nå nettopp hatt forsøk på en privat klinikk her i Norge. Medicus i Trondheim. Har bare positivt å si om dem. De e kjempeflinke. Har også hørt masse positivt om flere andre private klinikker her i landet. Det e skikkelig proffe folk som vet hva de holder på med. E jo dyerere i det private selvsagt, men til gjengjeld ingen ventetider. Vi sendte søknad til klinikken vi holder til i mai i år og fikk komme inn til samtale et par uker etter og kom igang med medisiner påfølgende mens. Så det gikk jo fort. :)

Dere bor kanskje på sørlandet? Har du hatt kort regime eller langt? Gjorde de ICSI på alle eggene? Siden din mann har nedsatt kvalitet?

Håper dere får en samtale med legen snart, så dere kan få vite litt om hva dere kan gjøre framover. Så kan dere ta juleferie og se fram til nye muligheter til neste år. :)

Ønsker dere iallefall masse lykke til. :)

Hei Phoenix1

Vi har hatt icsi forsøk på alle rundene. Og tror det blir lange regimer siden jeg gikk på spray og sprøyter alle gangene?!

Vi bor på østlandet så vi er egentlig fleksible til å reise hvor det er plass til oss.

Fikk time i dag til neste uke hvor vi skal snakke med legen. Lag en liste med de spørsmålene vi lurer på...jaja,lettere sagt enn gjort synes jeg?! Hva spør man om, har jo "bare" 100 spørsmål i hodet akkurat nå...

Er litt usikker på om norske eller danske er flinkere til dette. I Danmark er sju prosent av en fødselsårgang i dag unnfanget via fertilitetsbehandling, mens i Norge er det "kun" 2,5%... Leste det i en artikkel fra dagbladet. Så da blir jeg så usikker på hvor man burde "legge igjen" penger og tid....

Huff, jeg er jo helt ør...klarer ikke fokusere på masse om dagen kjenner jeg :S

Hei...har ingen gode råd...men vi bruker Hausken etter å ha prøvd både norske og dansk klinikk...de prøver nye ting og forandrer behandling...det synes jeg er positivt og han gir seg ikke lett...

Ikke lett å vite hva som er best..man vil liksom ikke kaste bort forsøk heller...

Lykke til med valget...ble visst ikke noe klokt her...

Nei, det skal ikke være enkelt dette.... Noen av oss trenger dessverre mange forsøk før den sitter og det er og kjennes veldig urettferdig.

Vi måtte ha 5 ivf før lille skatten kom og han ble nå 2 år i august:) Har siden han var 10mnd, altså snart 1,5 år prøvd på søsken, men det skal visst bli enda litt vanskeligere ser det ut som og vi skal ha forsøk nr.8 i januar.....trivelig (nei!). Men vil man, så må man.... Vi hadde vårt 5.ivf hos Hausken da vi ble gravid og fødte i 07 og vi har tatt alle søskenforsøk privat hos han.

Om den ikke sitter i januar, så tenker jeg litt på DK.......men vi får se hvor storken lander før den tid.

LYKKE TIL!

Heia!

Les gjerne monica2's tråd om oppmuntrende ord/historier, hvis du ikke har gjort det:-)

Angående alternativ behandling, så har vi prøvd akupunktur, homeopati og soneterapi uten effekt. Har brukt mange, mange tusen på dette, men det virker jo for noen så... Har vel også prøvd det meste av anbefalte helsekostprodukter og kjerringråd.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...