yummym Skrevet 1. desember 2009 #1 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei jenter Jeg hører ikke til herinne, men håper at dere kan hjelpe meg. Etter 3 aborter (2sa, 1ma) har gynekologen nå gitt meg resept på albyl e og pregnyl, som han sa begynn å ta med en gang du blir gravid igjen(håpe). Jeg har ikke fått noen utredning enda. Jeg fikk ikke noen forklaring på hva medisinen er for. Jeg har lest i fellektalogen, og blir ikke klok på pregnyl. Forstår jeg rett at det er en slags eggløsnings-stimulant? Hva er da poenget med å ta den etter at jeg har blitt gravid? Legen er veldig flink altså, han kan sitt fag, men ga meg ikke så mye informasjon som jeg skulle ønske...Håper noen kan opplyse meg litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141071278-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-pregnyl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skautrollet m/surprise Skrevet 1. desember 2009 #2 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei:-) Pregnyl er hormonet hCG, humant koriongonadotropin. Det er dette hormonet embryoet skiller ut når det har festet seg i livmorslimhinnen. Samme som testes i urinen av gravitestene. Luteiniserende hormon, det som gjør at egget slipper, er akkurat likt hCG men i tillegg har hCG en proteinkjede til (er større altså). Siden hormonene er så like vil også hCG virke luteiniserende. Grunnen til å ta Pregnyl etter positiv test er rett og slett for å hjelpe kroppen til å opprettholde graviditeten. Hormoner påvirker hverandre og hvis du mangler et hormon eller nivået er for lavt kan det gå galt dessverre. Lykke til! Håper spira sitter snart og BLIR der for alle sammen... Hadde vært en kjekk julegave det, med positiv test :-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141071278-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-pregnyl/#findComment-141072301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå