Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Jeg føler meg som et monster om dagen, og jeg gråter av ALT! Har så langt klart å ikke gråte foran samboeren min, men spørs hvor lenge det går. Jeg er så sur og meggete mot han, mot alle egentlig. Klarer ikke å styre det, og jeg blir så innmari sint på meg selv! Er sykemeldt pga. kvalme, rygg, og alt som hører med igrunn. Kunne ikke forestille meg at det var mulig å bli såå dårlig. Orker ingenting, og vi er midt i flytting. Seng i stua og rot overalt, blir ikke mindre sur og lei av det. Men jeg orker ikke å løfte en finger. Skulle prøve å vaske klær, kom så langt som til å samle og sette det klart, æsj, nytter ikke. Når skal dette gi seg? Er det vanlig å være i like dårlig form helt til uke 12.? Noen gode råd mot kvalmen?
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Nei, du er da ikke noe monster. Det er helt normalt å le, gråte og være kjempesint om hverandre når man er gravid. Det roer seg kanskje ikke før uke 13-14-15. Noen er kvalme lengre og noen kortere. Det lureste du gjør er å si fra til mannen i huset at du er klar over at det er sånn og at han kanskje må leve med det en stund. Ikke ha så høye krav til hva du skal utrette. Gubben her i huset er vbant med hvordan jeg er i første trimester og påtar seg veldig mye av ansvaret hjemme slik at jeg skal kunne ta meg en lur på sofaen når behovet melder seg. Det hjelper mye mot kvalmen. Pass også på å spis lite og ofte.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 det er jo veldig forskjellig hvor lenge det varer og hvilkene symptomer som varer lengst. råd mot kvalme nr 1 bland eplemost og farris ...kan være kvalmestillend e..og da blir d hvertfall ikke dårligere fordi du ikke får i deg væese sukker og salter...er det de gir på sykehuset. nr2 kjøp postafen på apoteket eller annet bilsyke preparat sjekk pakka først ...men vet med sikkerhet at postafen kan brukes... nr3 dra til legen og få kvalme stillende da får man ofte afipran prøv det og se og hjelper det deg ikke så dra tilbake og få stemetil f eks. hvar dette legen på gyn poliklinikken sa til meg i dag go jeg skal ta det som forebyggende pga hyperemesis håper dette hjelper deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå