Gå til innhold

Er det vanlig å ikke sende takkekort etter bryllup??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For over et halvt år siden var vi i bryllup, og vi har ikke fått noe takkekort..

Syns det er litt rart jeg da, mulig det er jeg som er rar som forventer det. Eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være en god grunn for det..

Har et vennepar som gifta seg for 6 mnd siden, som vi ikke har fått av enda..

Det er pga det ble masse tull med fotografen med dårlige bilder o.l.. I tillegg så skulle de levere takkekortet personlig når vi så hverandre..

Skrevet

Kjenner jeg er litt skuffa, hadde lyst på bilde av de jeg. De tok jo masse bilder med fotograf etter vielsen...

Skrevet

Har møtt brudgommen fler ganger, han har ikke nevnt det med et ord..

Skrevet

Jeg trodde også det var vanlig å sende ut takkekort. Men, "venter" på takkekort selv, fra et bryllup i juni... Synes egentlig det er vanlig høflighet å sende ut takkekort.

Skrevet

Ett år?? :o) å ja hehe....

Har vært i mange brylluper og takkekortene har aldri brukt så lang tid før..

Hehe

Skrevet

har vært borti det flere ganger. Noen er bare treige =)

Brukte vel 6 mnd før vi fikk dem ut vi også.

Skrevet

Det skal sies at bryllupet var noe spesielt...hehe

Skrevet

her rakk vi å få det etter ca 14 uker,men så leverte ho inn seprasjonspapirene 2 uker etter det da,så det hastet kanskje.....

Skrevet

Oi....huff, det er ikke noe ålreit da.

Var i et brullup for noen år siden, det holdt bare tre mnd før de separerte seg. Vi fikk aldri takkekort derifra..forståelig nok.

Skrevet

jo d er vanlig:) men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har funnet et bilde ennå selv til takkekort, så er lommeboken tom rett å slett. å jeg giftet meg i mai. Men jeg skal sende ut nå samtidig som julekortene tengte jeg:)

Skrevet

Det er vanlig. Jeg har i alle fall aldri opplevd å ikke få det:) Innen seks mnd. er vel vanlig.

Skrevet

Og ikke sende takkekort etter dåp/bryllup (eller fødsel for den saks skyld) synes jeg er ufint og utakknemmelig. Det skulle bare mangle! Men det kan ta tid:) En gang tok det nesten ett år...

Skrevet

Det er som mange sier her vanlig å sende ut takkekort ja.

Selv har jeg skrevet mine fra vårt enkle bryllup på tinghuset 22 september. Hadde ikke selskap etterpå, men fikk endel gaver likevel da vi døpte lillejenta 4 oktober. Så våre sendes ut sammen med julekort, og takkekort fra Martes dåp.

Skrevet

"Regelen" er vel at de skal ut innen det har gått 6 mnd og det er helt normalt å sende det ut etter bryllup. Det er faktisk mange eldre som gir gaver for at de skal få takkekort. Jeg har aldri opplevd å ikke få takkekort selv om ingen av våre venner har giftet seg på normal måte.

Skrevet

Det er absolutt vanlig å sende takkekort, og jeg forventer det.

Men, min erfaring er at det kan ta veldig lang tid før de kommer.

Om det er fordi folk bruker så lang tid på å velge ut bilde eller om fotogafen er usedvanlig treg (eller om det er det sedvanlige å være treg) aner jeg ikke.

Synes det er greit at takkekortene er ute innen det er gått en 2-3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...