Gå til innhold

Mange som har tatt influensavaksinen her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, før graviditeten var det bare risikogruppene som fikk og jeg tilhører ingen av de. Men så fort jeg er over i 2 trimester skal jeg ta den.

Skrevet

jepp!! tok den under eggløsninga. Er i risikogruppen pga hjertefeil, så var en av de første som fikk den.

Skrevet

er utrolig mange på jobb som har fått SI nå, så jeg rekker vel ikke ta den heller. Fikk ikke tatt den før graviditet jeg heller:/

Skrevet

Huffda, hørtes ikke bra ut med så mange syke. kanskje du kunne be legen om en sykemelding?

Skrevet

Har ikke tatt den,men er heller ikke i noen risiko gruppe...

Låg ut hver sin uke både jeg og sambo,vet ikke om det var svineinfluensa,men sjekket meg heller aldri får det.

Så satser på at imunforsvaret holder seg:-)

Skrevet

er sikkert ikke så vanskelig å få en sykmelding.. men tipper det kan bli snakk om ganske lenge, jeg jobber på en stooooooor arbeidsplass.... SI kommer vel til å herje ei stund. Får se det litt mer an. Har jo et veldig bra imunforsvar, så er jeg så uheldig at jeg får det håper jeg virkelig jeg står over:)

Skrevet

er 11+6 i dag, og siden jeg bare er én dag unna 2. trimester tok jeg den i samme slengen som 1. svangerskapskontroll i dag. Godt å ha det gjort, da jeg har et veldig utsatt yrke.

Skrevet

Jeg har ikke tatt den, er noe usikker til vaksinen igrunnen.. iallefall når den ikke er testet over lengre tid, og ingen vet med sikkerhet om det kan skade fosteret frem i tid..

Man vet heller ikke om fosteret klarer seg dersom en får svineinfluensa, så hva en bør og ikke bør gjøre er et vanskelig valg.

Jobber i barnehagen, og har ikke hatt tilfeller av SI der enda, så kanskje vi er heldige og slipper den på jobb. Noen voksne har tatt den, og de har vært ømme og slakke i formen dager etter, følt seg uvel og litt feber....

Jeg er den eneste i personalet som ikke har bestemt meg enda for å ta den, resten er klar for å ta den når tilbudet byr seg...så når den tid kommer får jeg heller ta valget. skal til legen på første kontroll 17.desember, så får høre hva legen mener er lurt da....

Skrevet

Jeg har ikke tatt den. Tror ikke jeg skal heller.

Skrevet

Jeg tok den for en uke siden. Tok en graviditetstest om morgene før vi skulle ta vaksina, for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid(sluttet med p-piller i slutten av oktober). Men i dag tok jeg en test, som var positiv, så jeg har tydeligvis tatt vaksina akkurat rundt den tida jeg ble befruktet. Det skal visst ikke være farlig.

Skrevet

Tok den et par uker før jeg ble gravid. Jobber i et utsatt yrke.

Skrevet

Jeg har tatt vaksina, før jeg visste at jeg var gravid. Jeg jobber også i et utsatt yrke så fikk den på jobben!

Skrevet

Jepp, tok svineinfluensavaksinen en drøy uke etter befruktning ...Hr uttrykt min bekymring til legen, men får jo bare krysse fingrene for at det skal gå bra.

En liten trøst å se a flere tidelig gravide har gjordt det samme.

Skrevet

Sniker innom influensatråden.. Ikke gravid enda, men lurer veldig på om jeg skal ta vaksinen eller om jeg skal stole på immunforsvaret mitt... Synes det er et veldig vanskelig valg ettersom man som tidligere påpekt ikke har kjennskap til senvirkninger...

Skrevet

Jeg var også bekymret da jeg fant ut at jeg hadde tatt vaksine rundt den tida jeg ble gravid, men så fant jeg dette på www.pandemi.no, som iallefall beroliget meg:

Spm: Jeg prøver å bli gravid, men er usikker om jeg er det fordi det er for tidlig å ta graviditetstest. Bør jeg vaksinere meg?

Svar: Planlegging av graviditet i seg selv er ikke en kontraindikasjon mot å ta vaksinen. De som planlegger å bli gravide og de som kanskje er gravide (men i en så tidlig fase at det ikke slår ut på graviditetstest enda) kan ta vaksinen. Det finnes ingen holdepunkter for at dette kan ha skadelige virkninger når det gjelder fruktbarhet eller fosterutvikling.

Skrevet

Skulle egentlig tatt den på jobben, men kjente på meg at jeg kunne være gravid, selvom testen var neg. Derfor tok jeg ikke vaksinen. Viste seg dagen etter at jeg var gravid, som jeg trodde. Tar den nok etter 12. uke, men föler meg ikke helt komfortabel med det... men alternativet kan være værre tror jeg, om man skulle få SI i slutten av svangerskapet med lungebetennelse osv.. Datteren min på 3 år har hatt det, og jeg ble utrolig nok ikke smitta, selvom vi var sammen hele tiden. Så jeg tror kanskje jeg har hatt det för uten å vite det. Men det får man jo aldri svar på.

Skrevet

er i 11. uke nå. ikke tatt vaksinen, og heller ingen planer om å ta den. men da sønnen min på 5 kom hjem fra barnehagen for tre uker siden med feber og influensasymptomer ble det tamiflu på han, mens jeg fikk det forebyggende preparatet relenza (fordi jeg er i risikogruppen som gravid). noen som har hørt noe om relenza og evt. bivirkninger/skader på foster? prøvde å google det, men fant ikke noe tydelige resultater. sønnen min ble frisk på to dager, så tamiflu har tydeligvis noe for seg.

Skrevet

Jeg har ikke tatt den og kommer ikke til å gjøre det heller!

Skrevet

250 ansatte på haukeland testa seg for antistoff mot svineinfluensa før vaksine, 50-60 % fekk påvist antistoff og berre ein av desse hadde hatt symptom. Det seier vel det meste om kor ufarleg influensaen er.

Skrevet

Jeg tok den den samme uka som befruktnigen fant sted, og er veldig glad for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...