<3guttemamma<3 Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Er gravid og lurer på om noen har samme diagnose som meg. hypofysesvulst med forhøyet prolaktin. kunne tenkt meg å stilt deg noen spørsmål:)
Zeke Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 jeg har det, en liten en som sitter på høyre side av hypofysen. Hva lurer du på? Har du hatt den lenge,hvor stor er den?
Gjest Orkideen Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har hatt en slik svulst i 12 år, og hadde den da jeg gikk gravid. Er det noe spesielt du lurer på?
<3guttemamma<3 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2009 Jeg lurer på hovedsakelig 3 ting... er 4+2 idag og har hatt svak hodepine siden torsdag. Men i dag er det verre enn det har vært:( Var dere plaget med hodepine i svangerskapet? Fortsatte dere på medisin? Fikk beskjed av legen om å slutte i dag.. Har gått på parlodel Fikk dere ekstra oppfølging? Jeg har fått henvisning til spesialist på sykehuset, han skal følge med om den vokser eller ikke...
<3guttemamma<3 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2009 jeg har forresten hatt svulsten i ett og et halvt år.. sannsynligvis litt lenger. vet ikke hvor stor den er, men den sitter jo rundt hypofysen en plass
Gjest Orkideen Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Det er normalt å ha hodepine når du er gravid, det kalles savangerskapshodepine. Det kommer uavhengig av svulsten eller ikke. Pass på at du får i deg nok drikke, det kan forhindre noe av hodepinen. Jeg har aldri hatt noe hodepine på grunn av svulsten. Jeg sluttet med medisiner mange år før jeg ble gravid. Jeg gikk bare på tabletter rundt et halvt år, så var svulsten så liten at jeg hadde normalverdier av prolaktin igjen. Jeg gikk på dostinex. Man skal ikke ta de medisinene under svangerskapet. Jeg fikk ingen ekstra oppfølging. Men jeg vet at folk som står på eller nettopp har avsluttet tablettene skal følges ekstra nøye under graviditeten. Lykke til med svangerskapet!
<3guttemamma<3 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2009 Har ikke hatt hodepine pga svulsten før jeg heller.. jeg prøvde å slutte med medisin før sommeren, men da skøyt prolaktin-nivået til værs igjen Så da måtte jeg fortsette. Dette blir spennende.. Tusen takk for at du svarte meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå