frøkenfrekk Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Min datter er 9 mnd, og vi skal til Beitostølen i jula. Ser at det er ganske kaldt der om dagen, og i jula blir det mest sannsynlig enda kaldere. Er det for kaldt for henne å være ute da? Har nemlig ikke tenkt på det før nå.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Dette lurer jeg også på - i hvor mange minusgrader er det forsvarlig å trille tur med en 8-9 mnd gml baby liksom ? Selvfølgelig godt kledd, innpakket i ullpose etc. Gikk lang tur med småen i dag i minus 3, og hun ble veldig kald i ansiktet... Jeg tror ikke jeg ville turt gått tur/vært lenge ute med henne hvis gradestokken krøp forbi 15 minus iallfall...
Maia&Mathias <3 Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Tror de sier at en ikke skal være ute med de i -10 og lavere. Jeg var også ute en lang tur med lillegutt på 7,5 mnd i minusgrader idag. Hadde ikke tenkt på å ta på kuldekrem, men heldigvis gikk d greit....
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Man sier ikke under -10 eller i sterk vind, men er det vindstille og det er -15 kan de godt sove i vognen fordet. De er jo godt påkledd og innpakket i poser og pledd. Ta på kuldekrem, det beskytter babyhuden.
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Det kommer nok veldig an på hvor man bor hva som er anbefalt. Jeg bor langt, langt nord og da jeg kom opp hit med min 6 uker gamle jente, og spurte helsesøster om hva grensa var bare lo hun. Når jeg sa -30? Så trakk hun på skuldrene og sa du kan i allefall gå til butikken, men trenger ikke gå den lengste turen akkurat den dagen... Poenget mitt er: Hadde vi måtte holde oss inne når det er under ti minus, så hadde vi blitt inne hele vinteren, og det er sterk vind her i tilegg... Så jenta mi har vært ute i mye kaldere enn ti minus fra hun var helt fersk, og det er alle de andre babyene her også... det går så fint så! Men må innrømme at jeg synes det er mye vanskeligere nå som hun sitter i vogna og vil se, enn det var når hun lå så langt ned i posen som hun kom:) Jeg hadde nok trillet tur på Beitostølen i 20 minus jeg med 9 mnd gammel baby - men det er meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå