Gjest Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 - og skal begynne i barnehage etter jul. Noen som har erfaring med dette? Hvordan gå frem på best mulig måte? Voksne og litt større barn har hun ingen problemer med, og hun er ellers tillitsfull og trygg. Etter en liten oppvarming (5 minutter) tuller og tøyser hun med alle, sitter på fanget og bryr seg ikke om jeg eller pappan går unna litt. Det er andre jevngamle og yngre som er "problemet". Vi har vært på babysang og babysvømming og barseltreff siden hun var bitteliten, med et opphold i høst på 3 mnd... så hun er jo vant med å omgås andre babyer, men det har hun kanskje glemt nå? Vi har iallefall forsøkt noen ganger nå med barseltreff, men hun er vettskremt stakkars. Hun er til og med redd de på 6 mnd, tar de lekene fra henne klynker hun til og skal til mamma... Vil helst sitte på armen hele tiden og betrakte det hele derifra. Hun virker veldig nysjerrig på de andre babyene, hun peker og smiler og vil gjerne ta på de, men med en gang de peker tilbake, kommer med en lyd eller noe sånn - da kommer tårene... Vet ikke riktig om jeg gjør rett i å fortsette å ta henne med på disse treffene, eller hva jeg skal gjøre. Skal hun i barnehage MÅ hun jo venne seg til andre barn. Men vil jo ikke presse henne heller, tydelig at hun ikke liker det noe særlig. Hvis noen har noen tips så tar jeg gjerne i mot:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå