malla09 Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Min datter har fått MME fra fødselen av. Hun har god appetitt.. Lurer på hvor store variasjoner det er på hvor mye spedbarn spiser? Min datter spiser nå opptil 200ml pr. måltid, og kunne nok av og til spist mer.. Hun spiser ca 4-5måltid pr. dag. Av og til går det bare 2 timer mellom måltidene og av og til 5-6timer. Andre erfaringer? Hun er 5 uker.
vingle Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 jenta mi har også fått mme fra fødsel med god appetitt, hele veien fått en del over 15 % av vekta. Jeg ble bekymra når ho drakk 200 ml pr måltid og fremdeles ikke var fornøyd, var urolig etter måltid. ville ha flaska å drikke uansett og like ofte, da ca 7 uker. har nok stort sugebehov. leste et tips her inne om å gi oftere måltid med mindre mengde. Frem til da hadde jeg heller prøvd å drøye måltida for å komme inn i rytme, og bebisen min blir veeldig sulten når hun er sulten, slukte kanskje mye luft pga det. Uro i magen pga luft kan føre til at bebisen vil suge mer.. gikk over til hyppigere måltid, 2 timers mellomrom, fikk dermed mat før hun var for sulten, drakk roligere og mer fornøgd, og drikker fra 100 til 150 pr måltid, har gått noe ned i døgnmengde. kan sove inntil 8 timer natta, så jeg holder meg til dagens mengde til hun begynner å vokne for mat tidligere. Går også oftere på helsest. for å veie siden jeg begrenser matinntaket. Nå har vi hatt dette opplegget ca 2 uker, drikker litt mer om gangen nå og dermed litt sjeldnere, og mest og hyppigst om kvelden, samme ca døgnmengde.
Propellll ♥ Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Min gutt på 6 uker får ca 100 ml pr måltid 7 ganger i døgnet. Av og til får han ei flaske på 135-140 ml. Spiser som regel hver 3-4 time, noen ganger oftere. Da regulerer jeg mengden slik at han får i seg ca 700 i døgnet.
Rampongi Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 oj, 200 ml i slengen hørtes jo litt mye ut, men blir jo ikke mye per døgn siden hun spiser så sjelden. Men jeg tenker på innvollene hennes, de kan jo bli litt overarbeidet. Men jeg er ferskis selv jeg altså.. Min tulle på 11 uker har aldri spist mer enn 130 ml per måltid og spiser omtrent 6-7 ganger i døgnet. Av og til spiser hun bare 70 ml. Jeg synes min drakk mye i starten og da var hun oppe i 80 ml per måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå