Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Kanskje litt teit overskrift Det jeg lurer på er om det er en aldersgrense for når man bør slutte med cherrox. Har en gutt i 4 klasse nå og han mener at ingen i klassen bruker sånne "baby" sko lenger. Jeg synes de er veldig praktiske da han elsker å tråkke i sølepytter og våt snø. Kan jeg kjøpe cherrox i år også men kun bruke de på de våteste dagene? Er vel ikke så mye annet som holder vannet ute? Andre tips?
Gjest sug lut Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Mye cherrox på fjerdeklassingene her i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Cherrox er tragiske sko. De har ikke god passform og mange barn får senskader av å bruke sånne sko. De blir veldig fuktig nedi skoen og det gjør at beinet er fuktig hele dagen. Det blir også fort vondt lukt nedi der. Det finnes ikke varme i de så barnet blir fort veldig kald på beina og trives dermed ikke så godt ute. Kjøp ordentlige kvalitets sko til barnet ditt hvis du vil at han skal ha det bra og ikke gå å være fuktig og kald hele dagen. Her bruker vi ecco og goretex støvler. Eneste som fungerer. Koster en 1000 lapp men det er det verdt.
Gjest Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 min 8 åring vil heller ikke gå med sherrox,sier det er barnslig og at ingen andre på hans alder har det.. Men det vet jeg at de har,er nok bare noen litt eldre gutter han ser opp til som har satt den ideen i hodet på han.. sier han ikke må bry seg å bare gå med det han vil,men sherroxene står fremdeles nesten ubrukt i gangen..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Vi kjøpte viking gore tex litt høye, til vår fjerdeklassing, og de er vanntette, puster, er varme og gode å ha på. De koster 800, men han trenger ikke annet enn dem sier han. Mora har kjøpt (dette er stesønnen min) cherrox, han bruker dem lite - og det ser litt corny ut med cherrox i str 40. Jeg bruker ikke disse støvlene til min egen datter heller, og hun er to år!! Har aldri skjønt at disse støvlene skal være nødvendige på 90% av alle barneføtter, nå som det er så mange gode sko å få tak i!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Tror ikke det er noe aldersgrense, så ei på rundt 35år med rosa cherrox her om dagen. Tror heller det går på hva venner synes.
miapia Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Ikke alle kan kjøpe sko til 800 til alle ungene.... Hvertfall ikke 90%
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Dockboots er bedre:) Kan brukes både på kalde og på våte dager:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Mange barn får senskader av cherrox? What? Når vil jeg merke dette. Hilsen oppvokst med Cherrox.
Agehya Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Slår et slag for Duckboots/Muckboots. Kommer aldri til å kjøpe Cherrox til mine igjen, og har sett flere større barn med Duckboots.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Ha ha får man senskader av å ha brukt cherrox? Detter beina av etterhvert da eller? Brukte cherrox under hele oppveksten jeg. Jeg hadde andre dyre vintersko også men ville heller bruke cherrox selv siden de var helt vanntette. Jeg har en datter i 3 klasse og hun har fått lilla cherrox i år. Ser mange flere eldre har cherrox på skolen hennes iallefall.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Kan du dokumentere det du her påstår?? Det er drøyt å si at det gir senskader... Har du brukt det selv kanskje? Det må være den ubehagelige følelsen som gjør at femåringen her velger cherroxen når han skal ut å leke fremfor ecco-goretexen!!! Ler litt av snobberiet... Skikkelige gore-tex er supert, men jeg forstår at ikke alle kan bla opp tusenvis av kroner i sesongen på barnesko. Se på deg selv som heldig som kan gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Min i 6 klasse bruker fortsatt cherrox! Og de andre i klassen...
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Om Cherrox er babysko, kan du kjøpe eit par Dock Boots. Dei er lettare, mindre stive, ser bedre ut og er i same prisklasse (eg har kjøpt både i haust og i fjor haust for 199,- på Coop Obs). Har sånne til begge våre, (2 og 4 år), skal sjå at dei verkeleg TRENG "ordentlege" vintersko før eg svir av eit par tusenlappar på det...
Leona77 Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Min 4. klassing bruker Dock Boots, pleier å ha ett par vinterstøvler også ala Gore tex, men hun elsker Dock Bootsene og går helst i de, enkelt å ta på seg og ikke så tunge.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #16 Skrevet 1. desember 2009 Viking sine thermostøvler er bedre enn cherroxene. MYE bedre. Ikke koster de skjorta heller:) Ang det med aldersgrense, så husker jeg ikke når jeg sluttet å kjøpe til de eldste og til minste, så er ikke tiden inne for å slutte med de enda hvertfall. Han har både thermostøvler og gore-tex sko. De brukes til hvert sitt. Har liten lyst å få ødelagt gore-tex skoene med gjørme og søle.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #17 Skrevet 1. desember 2009 Tror nok ikke min femteklassing har brukt cherrox de to siste årene. Er ikke vits å prøve en gang, det er full nekt. Er det våt snø/sørpe, så kjører vi heller på meg tjukke ullsokker og støvler. Men savner cherroxene jeg da, det var jo så lettvint.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #18 Skrevet 1. desember 2009 3 klassingen her i huset går i sherrox, og virker ikke som hun kommer til å slutte med det heller. Hun jubler hver gang de kommer frem her i huset. 7klassingen har ikke brukt det på noen år, men i fjor så spurte hun om vi kunne kjøpe igjen og det gjorde vi. Så hun bruker de i litt rykk og napp. Tror nesten hun er den eneste i kalssen som har gått lenge i skikkelige vintersko også. En liten/stor frysepinne. Her i huset blir det brukt vintersko, men dager som man vanligvis hadde brukt gummistøvler er det sherrox. Så jeg ville nok ha kjøpt sherrox, selv om de ikke hadde blitt brukt så mye. Greie å ha når vinterskoa er våte også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå