Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 kan man bruke disse flere ganger uten å gjøre rent, eller må de vaskes / steriliseres etter hver bruk? De blir ikke skitne eller fuktige, heller kun ut pulveret i flaska og skrur på lokket igjen. De er så lettvinte å bruke i stedefor å måle opp hver gang.
vingle Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Hei! Jeg bruker dispenser fra avent. Vasker og steriliserer ca en gang i døgnet, så den blir påfyllt et par ganger før vasking. Hvordan gjør andre dette?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 har den mange bur avent dispenseren? Hva koster den?
vingle Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 den har 3 bur. har 2 stk sånn at jeg har en som er fyllt, mens den andre er i vask..husker ikke prisen dessverre..
MiMa09 Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 De er ikke veldig dyre, under hundringsen så vidt jeg husker. Urinprøveglassene går ikke å sterilisere, de får en underlig fasong etterpå i hvertfall.
lillevennen0709 Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har ikke tenkt på at det gikk an å bruke glassene til mme-pulver, men det var jo veldig lurt! Men jeg har vasket dem og så kokt dem, og det har gått helt fint uten at de har blitt deformert. :-) Bruker dem til noen doser malt dersom jeg skal bort en tur... Ville nok vasket og kokt dem av og til, men så lenge du kun oppbevarer tørt pulver i dem holder det vel å gjøre det av og til.
Lea Laus Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Jeg vet ikke om det er riktig, men vi vasker de kanskje 1 gang i uka, Det er jo bare pulver i de og slik jeg tenker så kan jo pulveret så i åpnet kartong en uke?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 jeg steriliserer ikke disse hver eneste gang. jeg har en 3 roms slik som Avent sine men min er Tuppervare. er ikke mye dyrere enn avent og man har livstidgaranti på disse. jeg skyller dem i varmt vann for hver gang ,og vasker dem med såpevann og så skyller godt bort såpen for deretter tørke denne da. jeg steriliserer kun innimellom på disse. hva gjorde man før i tida?? dem kokte ikke verken flasker eller noenting hver eneste gang.... hysteri synes jeg det blir nå fortiden. men jeg steriliserer jo...for helsestasjonens og folka rundt sin skyld....ikke for barnet for jeg tror ikke det er farlig å ikke sterilisere hver eneste dag jeg da men...jaja.. sånn er det nå bare. men du har jo bare pulver i, så jeg mener man kan vel ikke måtte sterilisere dette hve eneste gang.... det er min mening da.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Urinprøveglassene er litt små etterhvert som man trenger mer pulver til hvert måltid, men utrolig greie før den tid. Fungerer helt fint til sterilisering. Jeg har også hatt to aventdispensere og det har jeg syntes var utrolig greit. De kan jo brukes til frukt ol når man ikke trenger melk lengre så sånn sett blir ikke prisen så ille. Forresten stor prisforskjell i butikkene. Hvis dere går inn på flaskeposten.org står det masse nyttig. Jeg pleide å sterilisere en gang om dagen slik at alt ble brukt en gang før det ble sterilisert. Melkebakterrier er veldig aggressive og kan fort føre til sykdom både hos voksne og barn. Hilsen fra en erfaren flaskemamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå