Gå til innhold

Flau og gravid, nå orker jeg snart ikke mer..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har PCO og har ikke tidligere slitt noe særlig med symptomer ang. det.

Har gått på Diane p-piller i mange år og hadde et opphold for noen mnd siden pga allergitesting. Er nå gravid i 4 mnd og sliter MASSE med uønsket hårvekst.. jeg blir så deppa av å se på min egen kropp at jeg unngår speilet på badet, har ikke sex med kjæresten og nigruer meg til sommeren.

Jeg går selvfølgelig til kontroll hos gynekolog, men jeg skammer meg virkelig når jeg må ta av meg klærna for å sjekke nedentil ( har problemer med blødning fra livmor)

Jeg synes synd i han som må se på den skrekkelige hårveksten jeg har.. og det er så utmattende for meg at jeg får klump i halsen når jeg skriver om det i dette øyeblikk..

Skulle virkelig ønske det bare fantes en pille som fjernet alt uønsket hår for meg og gjorde livet mitt enklere. Er ikke lett å leve som gravid når man atpåtil skal bli nærmest tvinge seg selv til å vaske kroppen sin fordi jeg rett å slett ikke klarer å se ned på mage og underliv. Står ofte å gråter i dusjen for meg selv slik at ikke mannen min skal høre meg.. jeg skammer meg rett å slett.

Dette som skulle være så flott, har blitt en stor engstelse for meg.

Er det noen der ute som kjenner seg igjen eller har opplevd noe lignende? Setter stor pris på å høre fra dere, jeg føler meg helt aleine og som et missfoster.

På forhånd, takk for svar.

Kan legge til at jeg selv er psykiatrisk sykepleier og kjenner til alle triksene i boka for å bedre sin egen psyke.

Men jeg får det rett å slett ikke til.. sliter vedig.

Klarer heller ikke snakke om det med legen fordi jeg skammer meg slik, selv om jeg vet han er objektiv og har en medisinsk utdanning.

Fortsetter under...

Oss sykepleiere imellom :)

Som vi sier til mennesker daglig, klarer du ikke prate med legen din om ting kanskje det er lurt og bytte.

Vi som står blandt mennesker hver dag for å hjelpe dem, og oftest setter vi egne behov i bakgrunnen. Og følelsen av at vi vet jo hvordan vi kan takle slike situasjoner, når andre trenger hjelp. Men nå må du hjelpe deg selv, og jeg vet det ikke er lett.

Har jo pco selv og noe større bikinilinje enn normalt og har hatt dette i flere år, men barbert det bort. Jeg pleide å elske stranda siden jeg har vokst opp langs kysten siden jeg var spedbarn har jeg vært på stranda. men nå bruker jeg gjerne shorts på stranda.

Og du jeg hadde det slik som deg, ønsket ikke å ha sex med lys på eller at han skulle se meg helt naken. men etter så lang tid gadd jeg ikke mer, å leve i skjul....det er ikke værdt det. Det er jo som du sikkert godt vet, vi må akseptere oss selv før andre kan akseptere oss.

Og babyen din har det jo ikke bra når du ikke har det bra vetu kjære deg:)

Så jeg sa det jeg, at jeg var lei meg for bikinilinja men, sånn er det nå. og vet du hva han sa??

Jeg bryr meg ikke - du er helt perfekt for meg som du er, det er bare hår det betyr jo ingenting (selv om det gjør det for meg da)

Tenker på å spørre legen nestegang om jeg kan få tatt dette vekk med laser FOR GODT! slik at vi kan lette pusten. om det er mulighet for å få dekket det av "kassa" siden det er en medisinsk årsak til at det er slik.

Så som sykepleier vil jeg si til deg at som du sier er legen en objektiv person, og han kommer nok til å gi det den hjelpen du trenger. Hva er værst? gå å tenke på dette hver dag eller ta tak i det i 30 min på legekontoret?

Tenker du hadde pusta letta ut.

Og en siste ting, vi sykepleiere er også mennesker! Og du er ikke et missfoster, det skal nok gå bra skal du se, bare gi litt omsorg til deg selv slik du gir til andre hver dag !!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...