AngryBird Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Velsa mi har mest sansynlig fått dette. På 4 ukers veiinga på helsestasjonen i forrige uke fikk jeg beskjed om å se det an og vaske munnen med farris på en q-tips. Hun har mye mindre belegg i munnen nå, men jeg leste nettop om symptomer hos mor og det virker som at jeg og har fått det. (stikker og svir inni puppen etter amming) Bør jeg komme meg te lege i morra eller? Er jo umulig å få time på dagen, men er dumt å gå å vente i dagesvis med å få behandling... Som prikken over ien har hun også fått litt puss i det ene øyet, bør jeg la vær å bruke morsmelk i øyet om jeg og har trøske? Kan ho få det i øyet og?? Føler meg skikkelig dum og grønn her nå.....
Nangiliama Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Vi har trøske her i gården også.. si hva det gjelder til legen så BØR du få time på kort varsel, foer det kan bli skikkelig smertefullt å amme etterhvert! Jeg ville ikke hatt morsmelk i øyet på småen mens jeg hadde sopp.. Skaff heller saltvannsdråper på apoteket for å vaske bort pusset. tipser også om denne artikkelen på ammehjelpen, som du mer enn gjerne kan printe ut og ta med til legen! http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31 Vet ikke hvilket sykehus du sokner til, men mange store sykehus har ammepoliklinikk, og der får man fortere og riktigere hjelp til amme-problematikk! Pass i tillegg på å behandle hvis du har sopp i underlivet eller på føttene, slik at du ikke kan smitte deg selv med soppen igjen senere (smitter lett ved håndkle ol.)
AngryBird Skrevet 30. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2009 Takk for svar:) Hmmm, kansje ringe ammepoliklinikken på sykehuset ja... Har ikke sopp noe annet sted. Ikke som jeg vet om i allefall så vet ikke helt hvor soppen kommer fra.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Og husk å vaske alt som kommer i kontakt med bryster ofte og på minst 60 grader, hvis ikke vil dere kunne få det igjen ig igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå