Gå til innhold

vert på UL idag....... Gikk ikke så bra det....

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos gynekolog idag og tok innvendig ul...

Må si jeg ble litt sjokka....Vi såg en fosterpose... men bare en fosterpose,,,

Kjenner tårene presse på, han mente at jeg kun var 4 uker på vei og derfor ikke unormalt og ikke se noe annet.

Når han regnet ut hvor langt jeg var på vei før jeg tok ultralyd trodde han jeg var i min 7 uke... men og så plutslig bli sotte tilbake så drastisk? Han mente forsinka EL var grunnen...

Hvor stor er sannsynligheten får at dette går bra?

Det værste av alt er røyksuget jeg kjenner nå,har ikke tatt meg en røyk siden det kom positiv test men kjenner jeg er fryktlig nær ved og ta en nå....

Så jeg skal til kontroll neste mandag for å se om utviklingen er normal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at du bekymrer deg nå, men det eneste du kan gjøre er vel bare å vente og se. Det blir nok en lang uke å vente, men om du prøver å være opptatt med andre ting så går i hvertfall tida lettere.

Jeg forstår at du er engstelig. Mitt første svangerskap viste seg å være en tom fostersekk (Blighted Ovum- BO). Jeg fant litt trøst i å tenke på det som en generalprøve. Det kunne jo aldri ha blitt til en baby uansett.

Nå er det jo litt annerledes for deg, for det kan jo være at det skjer en utvikling til neste mandag, og at det går bra. Jeg pleier å regne med det verste, men håpe på det beste i sånne tilfeller.

Lykke til!

Klem fra

Skrevet

Ja,denne uka kommer til og bli den seneste uka i mitt liv!!!

Jeg håper og ønsker at det vil utvikle seg til og bli en liten søt baby, leste at når man er 4 uker på vei er det så minimalistisk i størrelse at det skal litt til og se det...

Men om det skulle vere en tom fostersekk så blir jeg nok knust men får håpe da at vi ikke må bruke nye 12 mnd for å klare og bli gravide....

Tusen takk for tilbakemelding.. Litt okey og høre fra andre :-)

Skrevet

heisann,, jeg ble oxo satt tilbake 3 uker utfra min mens termin,. ganske mye når man er så kort på vei. jeg trodde jeg var 7 + 4 , men var visst bare 4+4 ca ¨på første UL. da så vi et bittelite foster på 2mm, men ikke noe hjerte som slo. men det var såvidt vi så fosteret.. regner med at alt går bra for deg, det skjer stor forandring fra dag til dag sa gynekologen min. var på ny ul halvannen uke senere, og da banket det lille hjertet:)

Skrevet

Men dere så et foster der? brukte dere lang tid på å finne det? fant ingenting vi.. .så bare ut som en sort liten klomp.... men vet ikke hvor mye han dreiv og tittet heller...

Håper jeg er like heldig som deg og får se min lille håpefulle spire på neste mandag...

Men tørr ikke ha di største forventningene..

Skrevet

ja, vi gjorde det. men jeg så det nesten ikke. det kan være stor forandring fra dag til dag og jeg var jo noen dager lengre enn deg mest sannsynlig. ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

*håpe håpe håpe* :-)

Skal holde dere oppdatert på mandag iallefall :-)

Skrevet

jeg var til UL da jeg trodde jeg var 5-6uker på vei. Men da så man bare en graviditet i livmoren, altså en tom forstersekk, og legen sa at jeg ikke kunne være lenger en 4 uker på vei.

Jeg ble livredd, men en uke etterpå kunne vi se en liten tass på 4,3mm med et bankende hjerte.

Jeg og sambo var helt sikre på at vi hadde telt riktig, men jeg må nok ha hatt en forsinket eggløsning.

Skrevet

Takk!!! Du sender håp til meg!! :-) Blir spennende og se om en uke om det er noen forandringer hos meg!!! :-)

Sambo sitter på sjøen og vet nesten ikke hva han skal tro, går jo like innpå han som det gjør på meg dette:-)

For meg så føltes det rett ut angående EL og utregning.. men igjen.. jeg har svært ustabile perioder med alt fra 33-45 meste jeg har hatt er vel par og 50 dager.... :-)

så at el kan vere forsinket er ingen tvil i!

fikk jo en positiv nyhet ut av dagen da, jeg har ikke pco :D eggstokkene mine var fine og nå vet jeg at jeg kan bli gravid! :D

Skrevet

er sikker på at dette vil gå bra. Krysser alt jeg har for deg. trøsteklem..

Skrevet

Tusen takk!! :-) håper jeg får vere her inne hos dere så jeg kan følge med på alle sin utvikling! :-) Nei,nå skal det tenkes positivt! og jeg har klart og holde meg unna røyken også!! :-)

Skrevet

ja det går helt sikkert bra =) Snart så kommer sikkert kvalmen også, og da blir det hvertfall lett å kutte røyken ;)

Skrevet

skal nok klare det uten kvalme også! :D Jeg har røyk liggende i hus,så er bare for meg og ta meg en, men nå skal jeg ha selvdisiplin! :-)

Men håper egentli jeg har arvet mamma sine gener der,hun har ikke hatt noen symptomer på sine 3 graviditeter, kun utelatt mens..og føder som ei katte :D

Skrevet

Var på tidlig UL og ble satt tilbake 3,5 uke.. så det er mulig:) Det viste seg at jeg var 8+2. Lykke til, håper det går bra:)

Skrevet

Det er bra du har positiv innstilling. I tillegg kan det være godt å tenke på at man ofte blir fort gravid igjen hvis det skulle gå galt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...