Gå til innhold

Tror dere det er mulig å få hevet et kjøp på møbler 1år etter kjøpsdato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at vi kjøpte nye spisestue stoler til 10.000,-. 8 stk stoler. Og dem holder absolutt ikke mål... skruene som sitter på stolbena skrur seg ut selv hele tiden, vi kan ikke bruke stolene mer enn en uke før vi må stramme skruene, ellers knekker festene. Selve puta vi sitter på er av så tynn fineer at dem sprekker opp underifra. (og nei, vi veier ikke mer enn andre vanlige mennensker) Noen av stolene har vridd seg slik at ene benet er kortere enn dem andre o.l...

Nå er jeg så dritt lei å levere tilbake en og en stol og få en ny at jeg ønsker å returnere alle sammens og få andre stoler.

Har jeg noen sak tror dere?

Skrevet

Jeg tror deter noe med at hvis de har forsøkt å reparere 3 ganger, og det fortsatt er feil, kan dere kreve kjøpet hevet.

Skrevet

Ok, hver stol har nok ikke vært inne 3 ganger enda da men...

Skal ned å snakke med dem nå snart. Sjekka raskt over stolene nå og 3 av dem har nå vridd seg så dem står og vakler på beina som ikke er like lange lenger og 1 har knekt under igjen.. :(

Skrevet

Ja, klart du kan. Har de prøvd å reparere 3 ganger, skal du kunne hevet kjøpet (og dermed få pengene tilbake til å kjøpe andre stoler).

Skrevet

Men det er det med at hver stol ikke har vært inne 3 ganger kanskje da. Jeg har jo ikke kontoroll på hvem stol som nå er nyest og eldst lenger pga vi har mått bytte en og en etterhvert som dem har blitt ødelagt...

Skrevet

Du skal ikke måtte levere hver stol tre ganger. Det får være måte på! Har du levert inn totalt 3 ganger, bør det absolutt holde til å heve kjøpet! Man må se på stolene som ett produkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...