LilleMamsen Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Hei Vi har en liten tass på to år som er mye syk. I løpet av de siste fire ukene har vi hatt fire runder med høy feber av ulik lengde. I fjor vinter hadde han 40 i feber annenhver uke i 16 uker, noe som var slitsomt for både små og store. Han har vært helt frisk siden påske og vi håpte at det skulle fortsette utover vinteren, og at han ble ferdig med disse feberrundene den første vinteren i bhg. Men dengang ei, nå er vi altså i gang igjen. Har vært hos legen, men han gir diagnosen "feberbarn", og sier at det ikke er noe å gjøre med dette. Kan vare helt til skolealder!!! Er det noen som har noen erfaringer? Han er i bhg i dag, og vi håper på en frisk uke, men kommer til å dra til legen ved neste anledning og krangle meg til noen flere undersøkelser enn CRP. Kanskje en diff-telling? Noen som har noen gode tips? En kollega mente at refleksologi og alternativ behandling ville løse problemet og at lillegull sikkert trengte å få satt i gang immunsystemet sitt. Noen som har prøvd det, evt har noen å anbefale i Oslo-området? Tar i mot alt av råd og erfaringer.
Galskapens overhode Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 feberbarn.. er det da lik periodisk feber syndrom? Min lille, som blir 2 år i januar har hatt feber hver 2. til hver 3. uke siden han var omtrent 8-9 mndr.. Hadde ett opphold på ca 5-6 uker på sensommeren. Den spretter rett opp i 40 grader og kan være høy i inntil en uke før den plutselig blir borte. Nå har vi krevd at han utredes for periodisk feber syndrom. Leste om det på nettet og alt stemmer overens med slik min sønn er. Nå i august begynte jeg i 100% jobb etter 4 år som nettstudent. Og nå merker vi det VIRKELIG at dette ikke er forenelig med 2 foreldre i jobb. Akkurat nå går det, fordi pappan er arbeidsledig.. men får han jobb så sliter vi veldig. Sykt-barn-dagene er jo borte på null komma svisj. Vi har tatt en omfattende blodprøve som vi venter svar på neste uke og skal hver gang han får feber ta urinprøve (lettere sagt enn gjort) Han hadde feber på torsag og ble frisk på lørdag kveld.. Natt til tirsdag var han dårlig IGJEN men våknet da med mandler som var så hovne at man tydelig så konturene av de på halsen hans.. Har lest at man kan ta en kortisonsprøyte når feberen kommer, og at den da vil gi seg etter få timer, eller man kan fjerne mandlene og være kurert. Barn med dette syndromet kan ha dette opp til ca 8 års alder. Hvis du finner ut mer.. send meg gjerne en PM.. All denne sykdommen er veldig frustrerende i en hektisk hverdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå