Gå til innhold

Kombinere amming og mma - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om noen som kombinerer amming og mma, og får gode resultater av dette -babyen sover mer og får fastere avføring.

Gir dere mme på kvelden eller dagen?

Er det noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi ga en periode tillegg på kvelden, men ofte var det pumpemelk. Merket ikke noe forskjell ifht soving eller lignende.

Skrevet

Jeg har kombinert, har fungert fint. Gitt mme på kvelden de dagene jeg ikke har hatt nok selv. Men liten forskjell på soving med mm og mme. Han sover godt uansett han ungen vår.

Problemet ble når jeg begynte å få mindre melk, visste ikke hvor mye/lite han fikk ut av puppen, og ga vel litt i overkant mye mme i den perioden, var redd han skullle være sulten. Det var han neppe, for han la godt på seg kan man si...

Skrevet

Har du for lite melk? Min erfaring er at det beste er å kun gi morsmelk, for da regulerer melkeproduksjonen seg hele tiden etter babyens behov. Det er helt vanlig å amme mye på kvelden, da tømmer baby brystene godt og får i seg mye av den feite melka som mettende før natten. Personlig synes jeg ikke at et ønske om fastere avføring og mindre nattevåk er god nok grunn til å gi mme, men har du for lite melk over tid og ungen maser annenhver time hver natt er saken selvsagt en annen. Jeg skiftet bæsjebleier åtte-ti ganger i døgnet de første to månedene og ammet MANGE ganger ila natten, men det blir bedre etterhvert :-)

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til å gi mme, og har har dårlig samvittighet for å i det hele tatt ha tenkt tanken. Jeg har en vanvittig produksjon, det er melk overalt! Men det tok et par skrikenetter før jeg skjønte hva som var problemet; han fikk nesten bare bare formelk, og jeg unne jo ikke fatte hvordan gutten kunne være sulten etter all den etinga! hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...