Gå til innhold

Barn eller mann/mer fritid??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er en jente på 30 år som er alene med en gutt på 7 år. Forguder han over alt på jord, han er livet mitt, ettersom jeg ikke har noen annen familie. Det sier seg selv at jeg ikke har så mye tid uten han ettersom jeg ikke har så stort nettverk, har venner selvfølgelig men føler ikke man kan forlannge at de skal stille opp. Er nå gravid på nytt med samme pappa, 9 uker på torsdag, han vil overhodet ikke ha babyen pga han skal i fengsel i 4 år. Venner mener jeg bør vente på den rette mannen, kose meg, date og etterhvert få et nytt barn (har aldri hatt et stabilt godt forhold) mye frem og tilbake med barnefar, vi har ingen fremtid sammen. Ønsker veldig at sønnen min skal ha et søsken slik at han ikke ender opp som meg. Han har riktignok stor familie på pappan sin side men de er ikke så nære. Får jeg denne babyen blir jeg bundet til hjemmet hver eneste kveld i mange år..Er så rådvill, vet ikke hva som er best før sønnen min når det gjelder dette, eller hva som er best for meg selv. Noen synspunkter??

Fortsetter under...

Det er helt forståelig med tanke på å ta abort når BF skal i fengsel i 4 år. Blir noen tøffe år med alt på deg, og det er en mulighet for at barnet kan senere bli ertet om vennene får høre om pappaen som har vært i fengsel. Kan, men må ikke være sånn. På den andre siden så kan det bli fint for sønnen din som får søsken istedenfor halvsøsken senere.

Jobb blir det, enten du får en til nå eller om 5 år. Sånn er det med barn.

En liten solskinnshistorie for deg. Naboen min ble gravid (ung, bare 19 år og under utdannelsen) og hennes samboer ønsket ikke barnet, han skulle også i fengsel. Ikke bare det, han ønsket slett ikke barn og ville at hun skulle ta abort. Hun valgte å beholde fikk en helt nydelig jente som hun aldri har angret på. Jenta er nå 3 år, faren er ut av fengsel, og du verden så stolt han er over den jenta.

Jeg vet du sa det ikke er en framtid med BF, men det er ikke poenget. Det jeg vil fram til, er at mammaen fikk jenta tross alt og angrer ikke.

Hva som er best for deg og din sønn kan bare du bestemme. Ønsker du barnet, så beholder du. Du angrer ikke barnet du får, men kan angre barnet du ikke får. Klart det blir vanskelig, men det er støtte å få om du ønsker det.

Blir det for mye med et barn til nå, når du ikke har nettverk rundt deg og med faren som skal i fengsel, så er det kanskje best å ta abort.

Lykke til i valget. Skal tenke på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...