Gå til innhold

Noen som skal føde på Lillehammer i nærmeste fremtid?

Anbefalte innlegg

Hei. nå står det over til termin... 13 dager igjen, og vi bare venter og venter på vesla vår :) Jeg skal føde på lillehammer, og lurer på om noen vet om det er noen spesielle muligheter der ihht. fødsel.

Finnes det fødekar for eksempel? Siste tiden synes jeg det eneste som er godt er å stå i dusjen/ligge i badekar med VELDIG varmt vann. det fører på en måte ømhet i bekken og rygg lit vekk synes jeg, og har derfor nå i siste liten begynt å tenke på fødekar. Evnt andre spsielle alternativer på lillehammer som jeg ikke vet om?

Jeg er sååå spent på fødselen.. da jeg hadde en 24 timer lang fødsel med min førstefødte... det er riktignok 8år siden, men jammen er jeg spent fortsatt. den fødselen sitter i meg for å si det sånn.

Jeg håper på ett under ved fullmåne i morgen, att lille prinsessa vår finner ut att hun vil ut da.. ut for å hilse på oss.

Vi venter jo såå på henne....

På forhånd takk for svar.

Fortsetter under...

Gjest lillemamsi

Hei!

Jeg fødte på lillehammer for 4 år siden, var veldig greie folk der :)

Nå er jeg 3 dager på overtid med nr 2 :/

Skal føde hjemme denne gangen, men med jordmødre som jobber på lillehammer :)

Om jeg ikke føder innen 7 dager overtid så må jeg på sykehus, og da blir det lillehammer.

På lillehammer har de et badekar vet jeg, men du får ikke føde i karet, men oppholde deg der før pressriene kommer. Når de kommer må du ut av karet.

MEN det er ikke sikkert det er ledig !

(jeg skal føde i fødekar hjemme, altså presse ut babyen i vannet, gleder meg!!!)

Ellers så vet jeg ikke helt hva de har ellers. Usikker på om de har lystgass der nå.

Men som sagt, utrolig flinke hyggelige mennesker som jobber der. Jordmødre, barnepleiere, leger osv :)

Lykke til ! :)

Tusen takk for svar. :) Jeg fødte på lillehammer selv, men det er 8 år siden og jeg var så ung, så jeg tenkte ikke på mulighetene..... :)

så spennende å føde hjemme da... litt spennende og litt skummelt , men er jo greit når du får jordmødre hjem.

Lykke til med fødselen du også. Det er sååå kjedelig å gå å vente.

Man håper liksom på ett under hver eneste dag.

Vi får krysse fingra for fullmånen i kveld :)

SPENT SPENT SPENT :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...