♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Jenta vår på 8 mnd har vært en solstråle fra dag en, blid og glad med svært få tilfeller av sinne og sutring (bortsett fra under bilturer i begynnelsen og trilleturer). De siste 4-5 dagene har hun vært så sint ! Og da mener jeg skikkelig sint ! Hun sover en del, spiser som vanlig, er blid i fem minutter når hun har våknet, og så blir hun skikkelig sinna. For alt og ingenting. Én ting er at det er litt slitsomt og uvant, men det verste er å lure på hva som er galt... Jeg har tenkt at hun kanskje er veldig sulten, men når jeg lager grøt, spiser hun bare halve porsjonen. Hun vil heller ha pupp. Kan det være forstoppelse ? Det er lenge siden bæsjebleie nå - over en uke. Men hvor vanlig/uvanlig er det for en baby som fremdeles har morsmelk som hoveddel av kostholdet ? Kan det være tann/tenner på vei ? Det er to mnd siden hun fikk de første, to på en gang. Da merket vi ingen endring i humør, og kjente heller ikke antydningen til tennene før de plutselig hadde brutt gjennom... Noen andre som har opplevd/opplever det samme ?
Underveis --> Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Jeg synes det er _veldig_ lenge siden hun har bæsjet! Selv om hun ammes, så skal du (mener jeg å huske) ha avføring hver dag når de begynner med fast føde. Ville kjørt på med et glass sviskemos og sett om det løsnet sakene. Det er sikkert at hun burde kvittet seg med noe dritt som gjør at hun er grinete :-) Kan jo ringe HS og høre hva de synes om at hun ikke har bæsjet på så lenge.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 30. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2009 JA, jeg syns jo det selv også... Tidligere når jeg har spurt helsesøster har jeg bare fått til svar at man trenger ikke bekymre seg så lenge hun spiser godt. Og det gjør hun jo, bare at hun heller vil ha pupp enn grøt... Jeg gir allerede sviskepure, men har aldri gitt i nærheten av så mye som ett helt glass. Kanskje det er det jeg gjør feil... Jeg gir liksom bare kanskje 5-6 skjeer, og så blander jeg en stor skje inn i grøten. Hvis hun egentlig skal ha avføring hver dag nå, er det jo ikke det minste rart hun er sinna, stakkar... Uff.... Jeg prøver å få i henne mest mulig sviskepure for å se om ikke det kan hjelpe - takk for svar og råd :-)
Underveis --> Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Når jeg gir sviskepurré, så gir jeg omtrent som deg, men det er jo ikke noe farlig å gi mer :-) Ville forsøkt det for å se om det får fart på sakene. Ellers så vet jeg at det ofte er slik at de kan bli litt grinete før de bæsjer, selv om de ikke er forstoppet. Kanskje det er like før det kommer en monsterladning *he he*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå