Gå til innhold

Abel? Og hva evnt som mellomnavn

Anbefalte innlegg

Lillefrøet har to storebrødre og begge ganger har navnet Abel blitt vurdert, men blitt forkastet fordi vi istedetfor har gått for oppkalling av besteforeldre. Men det er et navn vi begge virkelig liker og som vi nå har høyt oppe på listen for tredje gang :)

Hva syntes dere andre?

Og han må nesten ha et mellomnavn. Ikek noe som kommer til å bli brukt til daglig, men siden resten av familien har det så passer det liksom at han også får det. Vi har et kort og enkelt etternavn.

Takker for all tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141063903-abel-og-hva-evnt-som-mellomnavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har enda ikke hørt navnet Abel bli nevt her inne før. Kred til deg! :-) Syns det var litt kult jeg!

Abel Tobias

Abel Martinus

Abel Frederik

Abel Sakarias

Abel Johannes

Abel Olaus

Hva heter de to storebrødrene da? Litt enklere i å finne navn hvis en vet litt mer om hva dere liker.

Takk for den :) Og takk for gode forslag!

VI har ikke som mål å ha så veldig spesielt navn. Vi ønsker navn som ikke alle de andre barna har, men som ikke er så spesielle at man må forklare hele tiden. Abel er sjelden, men alle har hørt det før. Dessuten er mannen matematiker, og de har jo et spesielt forhold til navnet Abel. Guttene våre heter Johannes Theodor og Edvard Olai. Bruker kun første navn til vanlig så selv om det er tunge er ikke det så farlig.

Annonse

Abel er veldig, veldig kult!!

Abel Valdemar (er faktisk på mi eiga liste!)

Abel Johan (men det er ei form for Johannes)

Abel William

Abel Bastian/Sebastian

Abel Elliot

Abel Edvin

Abel Magnus

Abel Jarand

Abel Benjamin

Abel Matheus

Abel Tobias

Abel Henrik

Abel Jonathan

Abel Vegard

Abel Emre/Imre

Abel Oskar/Oscar

Abel Oliver

Abel Erlend

Abel Jakob

Oj. Takk! Det var mange gode forslag.

Abel Benjamin har jeg tenkt litt på tidligere. Jeg liker godt navnet Benjamin, og jeg syntes det passer så bra på en minstemann i familien. Det står kanskje ikke helt i stil med resten av brødrene sine navn, men jeg liker Benjamin...

Kan han hete det da? Abel Benjamin? Eller blir det litt rart?

hehe... så god smak du har da :)

Enig i at Gustav er et veldig flott navn. Mitt primærønske på denne poeden er faktisk Anton, som jeg syntes er litt i samme gaten. Men nå har jeg fått siste ordet begge gangene før, mens mannens førstevalg hele tiden har vært Abel... så jeg må forsøke meg litt med Abel og jobeb litt med det se om ikke han kan få bestemme mest denne siste gangen. Og Abel er ikke noe dårlig navn det så jeg må gi det en sjanse. Men egentlig enig i at Gustav er knallfint!

Abel Benjamin er kjempeflott!

Eg har og alltid tenkt at Benjamin passer godt på ein minstemann :)

Johannes Teodor, Edvard Olai og Abel Benjamin passer fint sammen spør du meg.. .Abel er muligens eit litt meir uvanleg valg enn Johannes og Edvard, men eg vil ikkje egentlig sei at det er eit problem... Det er ikkje så mange små som heiter Edvard heller i desse dagar.

Og eg trur aldri eg har møtt ein person som ikkje liker Benjamin.... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...