RWM Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Jeg er nå 1 eller 2 dpo, og begynte på folat forrige mandag da dette er vår 1pp. Men jeg begynte allerede torsdag å føle meg uggen/kvalm. Ikke kastet opp eller noe. Nå skal det sies at jeg har vært syk (mulig svineinfluensa) siden torsdag for 1,5uke siden, men var i relativt grei form igjen denne helga. Jeg merker at jeg til og med våkner om natta av at jeg er småkvalm, men det gir seg så fort jeg får i meg litt væske. Er det noen av dere som har blitt kvalme/ugne av å ta folat? Det er jo bare et vannoppløselig B-vitamin som burde skilles ut ganske greit.... Og en annen lite sannsynlig ting: man kan ikke bli kvalm FØR man har hatt ventet dpo - og da tenker jeg pga ev hCG??
Plutselig_gravid Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Hei Reidun. Jeg blir kjempe kvalm og uggen av folat, men kaster ikke opp. Trodde det bare var meg, men har lest om flere som også blir det. Jeg blir forøvrig kvalm, uggen og kaster opp av jerntabletter også.
RWM Skrevet 30. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2009 Hei, ikke sånn ment, men det var godt å høre....Jeg har mistet helt matlysten, og blir kvalm av diverse lukter...Nå har ikke jeg startet med noe jern enda, så gudene vet hvordan jeg reagerer på det :S Tok det lang tid fra du startet på folat til du følte deg uggen av dem?
Plutselig_gravid Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Nei, jeg blir kvalm i timene etter jeg har tatt dem...Får ikke lyst på mat osv. Jeg fant ut tilfeldig at det var folattablettene. Jeg trodde det var graviditetskvalme, men da jeg gikk tom for folat og gikk uten noen dager forsvant kvalmen helt. Etter noen dager kjøpte jeg ny pakke og fra første tablett kom kvalmen igjen. DA først skjønte jeg at det var folat og ikke graviditeten så gjorde meg kvalm Jerntabletter må jeg rett og slett holde meg unna. Hadde alt for lite jern i blodet og jernlagrene mine var små. Men, måtte bare slutte med det da jeg kastet opp etter jeg tok tablettene.
Frøken B ღღ Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Jeg ble også kvalm av folat-tablettene. Ble anbefalt av legen å ta de på kveldstid. Det gjorde susen helt til den andre typen kvalme dukka opp.
RWM Skrevet 30. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2009 Smart Frøken B, heretter tar jeg dem heller når jeg legger meg. Tør liksom ikke slutte med dem heller siden det er så viktig for en ev spire som jeg håper begynner å gro inni meg snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå