Gå til innhold

Noen som vekker babyene for første nattmåltid når dere legger dere?

Anbefalte innlegg

Gjør ikke det jeg altså, men har vurdert det mange ganger. For ofte så våkner hun og skal ha mat 1/2 t - 1 t etter jeg har sovna. Så lurte på om jeg skulle legge henne til puppen de dagene jeg går å legger meg i 23-tida. Det kunne kanskje spart meg for en oppvåkning.

Noen som gjør det?

Fortsetter under...

Heisann.. Jeg gjør ikke det.. Julie har en tendens til å våkne (halv våkne) når vi legger oss, rundt 23 tiden..Da ignorerer jeg henne så godt jeg kan, for hun trenger ikke mat da..Hun pleier å sovne etter ca 10 minutter med radling (ikke gråt) og våkner og får mat ca kl 02.00.. De første gangen jeg ga henne når vi la oss, våknet hun og ville ha mat igjenn ca 02.00 og da fant jeg ut at hun faktisk bare er kose syk og ikke ordentlig sulten.. Tror kanskje at det måltidet når du legger deg bare kommer i tillegg til de du allerede gir... Men er ikke sikkert det blir likt som hos oss..

Her har vi kommet inn i en god rutine nå, der lillemann får mat ca kl 23 og ca kl 03. Som oftest våkner han rundt 23, men de gangene han ikke gjør det så vekker jeg han faktisk (dvs han våkner egentlig nesten ikke, han spiser i søvne:)). Jeg prøvde et par ganger å ikke vekke han, men da våknet han typ rett etter jeg hadde sovnet!!

Så vekking fungerer for oss.

Skjønner deg godt, jeg. Vurderte det en stund jeg også. Men jeg lot det være og lot poden styre det selv. Ja, endte jo i at han våkna en halvtime etter at jeg var sovnet, men det gikk det også. Nå er det en helt annen rutine igjen med flere oppvåkninger før han slår seg til ro i 22-tiden. Godt at han sover godt når vi sover, sier nå jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...