Gå til innhold

foreldrepenger og kveldsjobbing i permisjonstida, er dette lov?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var så si 100% sikker på at jeg ikke skulle ut i jobb igjen før 1. januar, men nå når jeg plutselig ble usikker og snakket med nav så fikk jeg beskjed om at jeg får foreldrepenger tilogmed 18. desember. Så da får jeg jo mye mindre penger enn det jeg hadde regnet med.

Jeg jobber egentlig fulltid, men lurer på om jeg kan jobbe noen kvelden nå innimellom før 18. desember? Altså i permisjonstida. For eller har jeg jo kun halvparten av pengene jeg er vant til den mnd, eller er de helt strenge på at du ikke får ha noen inntekt mens du får foreldrepenger?

Fortsetter under...

Du kan ha inntekt mens du får foreldrepenger men må da lage avtale om tidskonto. Mye mer penger får du uansett ikke, for du vil ikke få foreldrepenger for de dagene du jobber og permisjonen utsettes med antall dager du jobber. Den eneste måten du kan tjene penger på dette er om du tjener mye mer i jobben enn du gjør i permisjonen (f.eks i ditt tilfelle har du 80% dekning i permisjonen og vil da få 100% lønn for de dagene du jobber og således får du 20% ekstra i lønn for de dagene..) Med andre ord er dette en flott måte å strekke permisjonen lengre, men ikke en måte å få både foreldrepenger og lønn samtidig, for det går nok ikke....

Men om du velger gradert (so det heter nå)

Så kan du jo ha perm i en viss prosent og jobbe resten slik at du får forlenget permisjonen

For jeg forstår det slik at du skal ha omsorgen for barnet på dagtid også etter 18 desember og til januar.

Sånn sett så kommer du jo bedre ut av det om du velger gradert ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...