Gå til innhold

Har dere begynt med grøt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i huset begynte vi å smake på det for en uke siden, lillemor er 4 mnd idag, og det går jo fint... hun liker det ihvertfall:) Vi bruker nestle havregrøt, men ha som sagt bare smakt litt hverdag.. Tenkte å øke porsjonen litt etterhvert og innføre det grøtmåltidet på kvelden. Kanskje vi ikke må opp annenhvertime når grøten er på plass:)

vi har så vidt begynt å introdusere grøt.

Lillemann likte det veldig godt, men har bare fått smaksporsjoner. Tenker å bruke noen uker før vi går opp til en hel porsjon, slik at han er i alle fall 5 mnd da.

Vi begynte med Nestle sin risgrøt (leste at Nestle kom best ut i test på klikk.no/foreldre). Ellers så vet jeg at mange begynner med maisgrøt, men den hadde de ikke på butikken da jeg kjøpte :) Risgrøten må blandes ut i vann, siden den allerede er tilsatt melkepulver, mens jeg tror at maisgrøten kan blandes med mm eller mme.

vi gir grøt i 4 tiden (det nest siste måltidet) fordi hs sa at babyer kan få litt magetrøbbel i begynnelsen, og da kan det være greit å slippe det på natten. Vi har ikke merket noe til det (annet enn en bæsjebleie etter grøten), men så har han kun fått små porsjoner enda.

Siden han får så lite grøt gir vi flaske med mme etterpå.. Senere skal de vel helst ha vann til grøten,men så langt er vi ikke komt enda.

Vi begynte med grøt for godt en uke siden. Vi har Hipp risgrøt med banan og fersken og junior elsker den. Vi gir grøt om ettermiddagen i 4-5 tiden. Har ennå ikke helt funnet ut om jeg skal amme før eller etter grøten, kanskje best før når porsjonen begynner å bli større...?

Vi har tenkt å bruke ca 1 mnd på å øke til en full porsjon.

Ja, vi begynte i helga. Tenkte det var greit å begynne ei helg så vi kunne være to om å trøste dersom magen slo seg vrang. Men det var en bortkastet bekymring.

Lillebror har fått maisgrøt med morsmelk og han simpelthen elsker det. Han bare gaper og vil ha mer og mer. Etter 4-5 dager med grøt lager jeg nå av 40ml mm og det virker som det er passe foreløpig. Øker nok litt og litt etterhvert.

Annonse

her i huset har lillegutt fått grøt siden han var 3 1/2 mnd.

fikk få ts i en uke. Etter det har han fått nesten en hel posjon morgen og kveld. Liker det kjempe godt.

Leste om hva som var best å gi til di minste før jeg kjøpte grøt.

Di anbefalte Nestle havregrøt, fordi den inneholder litt gluten å det er bra for kroppen å vende seg til i små mengder.

Gutten min blir 5 mnd om 1 1/2 uke.

Spiser alltid grøt før melk, for han blir tørst, å fordi han koser seg veldig med flaska etter på:)

Vi begynte med maisgrøt fra Nestle for noen uker siden. Smått med smaksprøver først som ble en stor hit for jenta vår. Etter ca 2 uker med grøt og gradvis økning gir vi henne nå med ca 40 ml morsmelk og blander det tynt men tykt nok til å ha på skjeen.

Mater kanskje i 10 minutter sittende i bumba stolen:-)) Og da har vi allerede pysjet henne for natta. Når måltidet er over vil hun også gjerne ha litt dessert som vi kaller det; pupp. Også er det rett i seng.

De siste 5 nettene har hun faktisk sovet hele natten non-stop fra rundt åtte tiden og til syv tiden neste dag!! Utrolig deilig og håper det bare fortsetter:-)) Vi er straks 5 mnd.

Begynte for ca en uke siden å gi henne en liten flaske mme om kveldene. Hun var ikke særlig begeistrert for mme, så tok en liten skje med maisgrøtpulver oppi flaska og da drakk hun som bare det! Så hun har fått en liten skje med grøtpulver oppi flaska den siste uken og i går fikk hun smake noen skjeer med tykkere grøt. Det falt i god smak, og blir nok å øke litt og litt de neste to-tre ukene!

Er akkurat blitt 5 måneder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...